با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

دشمن از فرهنگ شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی ملت ایران هراس دارد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / جانباز 70 درصد آملی گفت: دشمن از فرهنگ شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی ملت ایران هراس دارد و به همین خاطر درحال هجمه فرهنگی است.

یحیی عسگری‌پور امشب در مراسم ترحیم شهادت جانباز ۷۰ درصد، شهید سید حسین کاشانی اظهار کرد: حضور در محفل شهدا باعث آرامش و تسکین روح و جان انسان می‌شود و باید در زندگی فردی و اجتماعی خود شهدا را سرلوحه و الگو قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه بهترین نعمت خداوند همیشه نصیب بهترین انسان‌های بر روی زمین می‌شود، افزود: بهترین مرگ شهادت در راه خداوند است پس باید از خداوند بخواهیم که بهترین مرگ و شهادت در راه خود را نصیب مان بگرداند.

جانباز ۷۰ درصد آملی با اعلام اینکه یادواره‌ها و مجلس خاطره‌گویی شهدا بهترین محافل برای کسب فیض، فضیلت و اخلاق است، تصریح کرد: شهدا با خداوند دست به معامله‌ای جاودانه و ماندگار زدند پس شهیدان همیشه مقلب القلوب و محول الحال هستند.

همرزم شهید سید حسین کاشانی با اعلام اینکه شهدا با بذل جان و خون در راه خداوند آزمون الهی را موفقیت به سر بردند، ادامه داد: جانبازان در میدان نبرد با تقدیم وجود خود ماندند تا روای و زبان بیان دلیرمردی‌ها و رشادت شهیدان در جنگ نابرابر تحمیلی باشند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون جانبازان رسالت بسیار سنگین بر دوش دارند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرمایند کسانی که در راه خداوند و برای رضایت او دست به جهاد زدند و جان خود را تقدیم کردند نپندارید که مرده اند بلکه برای همیشه زنده بوده و نزد خالق خود رزق و روزی دارند.

عسگری‌پور با اشاره به اینکه برخی از رموز عملیات جنگ تحمیلی علاوه بر بار عملیاتی به همراه خود بار معنوی و اعتقادی داشت، یادآور شد: اگر امروزه محرم و عاشورا بعد هزاران سال باقی مانده است با زبان زبنبی بوده زیرا آنچه که توانست حماسه همیشه جاوید حسینی را ماندگار و پرشور کند پیام زینبی، رسالت و پیام خون شهدا بود.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید در هر دو جهاد اصغر و اکبر بر نفس و عوامل بازدارنده پیروز شود، ادامه داد: افرادی که در جنگ شرکت کردند پیام خداوند را لبیک گفتند و برای آنها اجر و پاداش عظیم در پیش است.

عسگری‌پور با اعلام اینکه عاشورا مظهر جهاد و شهادت است، بیان کرد: شهدا و رزمندگان خود را ندیدند، خدای خود را دیدند و زیباترین شعر آزادگی، جانبازی و شهادت را سرودند.

وی یادآور شد: با توجه به تحلیل بسیاری از تحلیل‌گران بزرگ جهان اگر حضرت زینب(س) پس از حماسه حسینی برای ترویج نهضت عاشورایی نبود حتی می‌توان گفت از رسالت پیامبر و دین اسلام نیز چیزی باقی نمی‌ماند پس جانبازان امروزه وظایف زیادی بر گردن دارند و باید بزرگی، رشادت و دلیرمردی شهدا توسط جانبازان تشریح شود.

عسگری‌پور با اشاره به اینکه دشمن از فرهنگ شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی ملت ایران هراس دارد، گفت: سید حسین کاشانی جانباز ۷۰ درصد آملی انسان وارسته، معتقد و خدایی بود که از نیروهای توانمند جبهه به حساب می آمد و در سن ۱۶ سالگی وارد جبهه های نبرد علیه دشمن بعثی و استکباری شد همچنین این جانباز سرافراز در دوران بعد جنگ نیز به دور از هر گونه ریا، خالص و مخلص زندگی کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.