با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

روشنای انوار خوشنامان در بین ساده‌دلان روستایی نور

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / شهدای خوشنام در دل روستاها هم غوغا کردند و عطر دلدادگی و آزادگی شان در دیار ساده نشینان و ساده دلان روستایی شهرستان نور بوییدنی بود.

یادواره شهدای روستای تورانکلا بخش چمستان شهرستان نور شب گذشته رنگ و بوی دیگری داشت و با وداع یک شهید خوشنام هشت سال دفاع مقدس عجیبن شد.

شهدای خوشنام در دل روستاها هم غوغا کردند و عطر دلدادگی و آزادگی شان در دیار ساده نشینان و ساده دلان روستایی بوییدنی بود.

نوای یاحسین و یا زهرا پیوند محکمی از زمین تا آسمان و عرش خدا مهیا کرد و ناله ها برای فرزندان ایران اسلامی بود که خون و جان شان خاک وطن را لاله گون کرده و هویت و اصالت با ما داد.

پدران آمدند و پدری کردند، مادران مجمع شیرینی و سورساط دامادی برای جوان خوش نشان تدارک دیدند و با مویه و موری شان مادری داشتند.

برادران و خواهران هم آمدند تا فرزند دیار خود را در آغوش بگیرند که در اوج جوانی در سال 1367 با تک دشمنان در منطقه موسیان به خاک و خون غلتید.

چه شب ماندگاری بود در جوار شهید خوشنام؛ گمنامی برای شان واژه ناملموس است زیرا آنها حتی نام آشناتر و خوش نشان تر از ما هستند، البته اگر ما هستیم به این خاطر است که آنها بودند و هستند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در این مراسم معنوی و عرفانی، اظهار کرد: شهدا در عرش خداوند آوازه و شهرت دارند زیرا با خدای خود معامله کردند و برای همیشه در زمین و آسمان زنده و ماندگار هستند.

حجت الاسلام جبرائیلی افزود: امنیت، اقتدار، ابهت، صلابت و قدرت ایران اسلامی را امروزه مدیون خون شهدا و رشادت آنها هستیم.

 وی با اعلام اینکه دشمنان دین و نظام اسلامی از یادواره های شهدا، ذکر نام و یاد شهیدان هراس دارند، تصریح کرد: استکبارگران این روزها حجاب و عفاف بانوان و زنان جامعه را نشانه رفتند و می دانند اگر بنیان خانواده را ویران کنند جامعه را ویران می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش ارزشمند عفت زنان، عفت خانواده و بانوان، یادآور شد: ایران اگر در مقابل ابرقدرت ها با قدرت ایستاده به واسطه خون شهدا است.

وی با اشاره به نقش بارز جهاد تبیین در آگاهی بخشی و بصیرت عمومی، بیان کرد: امروزه در مقابل تحریم های اقتصادی ناجوانمردانه دشمنان جهاد اقتصادی داریم و دشمن می داند در این میدان نیز شکست می خورد.

جبرائیلی با اعلام اینکه دشمن از اجتماع مردم و ذکر یاد شهدا می ترسند، خاطرنشان کرد: مدیران ناکارآمد و معاند چگونه باید پاسخ خون شهدا را بدهند و مقابل آنها چه حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: شهدا امامزاده های عشق هستند، با خدا معامله کردند و به کدخدا هیچ اهمیت ندادند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.