با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

زندگینامه علامه حسن زاده آملی در کتاب های درسی و دانشگاه تدریس شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / شاگرد برجسته آیت الله حسن زاده آملی گفت: تقاضا دارم زندگینامه و گزیده ای از حالات معرفتی، علمی و عملی علامه ذوفنون توسط مسؤولان در کتاب های درسی آموزش پرورش و دانشگاه ها منعکس شود.

آیت الله هادی عباسی خراسانی در آئین دومین سالگرد ارتحال علامه ذوفنون آیت الله حسن زاده آملی در روزستای ایرا لاریجان اظهار کرد: خصلت معرفتی و معنوی استاد بزرگوارمان این بود که سمیع و بصیر بودند، البته خدا اگر از کسی مراقبت کند گوش و چشمانش در مراقبت است پس مراقب چشم و گوش خود باشید تا در نهایت خداوند حافظ آنها شود.

وی با اعلام اینکه گوش انسان نباید هر آواز را بشنود و باید با ملکوت در مراودت باشد، یادآور شد: علامه ذوفنون آن سفر کرده ای است که همراه بار رفتن خود علوم بسیاری را با خود بردند.

این عالم وراسته با اعلام اینکه حضرت علامه حسن زاده آملی قبل سؤوال جواب می دادند و همیشه جواب ایران مان حضرت علامه است، گفت: خصلت های امام حسن عسگری(ع) در آن حضرت نمودار بود درحالی که مردم را از حضور به غیبت کشاندند و با کرامت، سمیع و بصیر بودن به این بزرگواری رسیدند.

عباسی خراسانی با اشاره به اینکه مؤمنان برای برطرف شدن مشکلات به روح بزرگوار ایشان تمسک بجویند زیرا دست شان کامل باز است و مردم ایران هرچه بخواهند می توانند از این دستان باز دریافت کنند، افزود: نقش بارز همسر بزرگوار در زندگی ایشان بسیار هویدا بود زیرا در بسیاری از مراحل عرفانی همسرشان را همراه داشتند.
وی با اعلام اینکه حضرت علامه حسن زاده آملی اهل مهر، مهربانی، علم، اهل اربعین و معرفت بود و بسیار توصیه می کردند که مراقب چشم و گوش خود باشید، گفت: آن استاد بزرگ صاحب لوح محفوظ معرفتی بودند که این مهم بسیار مهم است.

این خطیب برجسته با اشاره به اینکه آیت الله حسن زاده عبوردهنده کشور در مسیر مشکلات و بزرگترین دغدغه های مملکتی بود، ادامه داد: این مهم ناشی از معنای ارتباط بین ایشان با خداوند بود.

عباسی خراسانی با اعلام اینکه بسیاری از سرداران و بزرگان هشت سال دفاع مقدس در ایام جنگ خدمت استاد بزرگوار مشرف می شدند، گفت: حضرت استاد از بصیرت شروع کردند و مطالب نظری را به بصیرت دیدند و اگر دیگران با قلم برهان خود اثرگذار بودند علامه حسن زاده آملی با عصای عرفان شان حضور داشتند و با قلم عرفان خود مطالب را می نگاشتند.

وی با اعلام اینکه تقاضا دارم زندگینامه و گزیده ای از حالات معرفتی، علمی و عملی آیت الله حسن زاده آملی و استقامت های ایشان در تعلیم و تعلم توسط مسؤولان در کتاب های درسی آموزش پرورش و دانشگاه ها منعکس شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.