با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

شیعیان نیاز به بیداری اسلامی دارند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / نماینده امام جمعه کربلا با اعلام اینکه امروزه شیعیان نیاز به بیداری اسلامی دارند، گفت: در دنیایی که پر از وسایل نشر اخبار دروغ است نمی‌توانیم بدون علم مسیر صحیح را تشخیص دهیم.

حجت الاسلام شیخ راشدی در همایش بین‌المللی قرآن و عترت شب جمعه همزمان با عید غدیرخم در مسجد هدایت این شهرستان، اظهار کرد: غدیر روز امامت و ولایت، عید بسیار مبارک و عظیم است که باید شیعیان از آن به بهترین شکل استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از خدا بخواهیم که در مسیر حق و ولایت پایدار و مستحکم بمانیم، افزود: در روایتی پیامبر اسلام به عمار فرمودند هر وقت دیدید که مردم همه در یک مسیر و امام علی(ع) در مسیر دیگر حرکت می کند با علی(ع) همراه باشید که مسیر علی(ع) شما را به خوبی هدایت می‌کند و دچار ضلالت نمی‌کند.

نماینده امام جمعه کربلا با اعلام اینکه باید همه افراد در مورد غدیر تأمل کنیم، خاطرنشان کرد: تنها محبت به اهل بیت برای رستگاری کفایت نمی‌کند بلکه باید شیعه امیرالمؤمنین(ع) و اهل ولایت باشیم هر چند تاریخ به روشنی نشان داد که تنها محبت به اهل بیت کارساز نیست.

شیخ راشدی با اشاره به صفت وجه‌الله بودن امام نخست شیعیان، تصریح کرد: تمام ارزش‌های برجسته الهی همه در امام علی(ع) وجود دارد، زهد، شجاعت، عبادت، نماز و همه ارزش‌های الهی که پیامبر ارائه فرمودند در وجود امام علی(ع) هویدا بوده و این ذات فقط اشاره به همه وجوهات الهی است و هیچ اراده ای غیراراده خداوند ندارد.

وی با بیان اینکه بعد از عید غدیر وارد محرم می‌شویم و مصیبت‌های حضرت زهرا(س) هم در ادامه ایام حزن شیعیان را رقم می‌زند، یادآور شد: مصیبت‌هایی که حضرت زهرا(س) بعد رحلت پیامبر اسلام تحمل کردند بسیار سنگین بوده و تمام مصایب مقابل آن ناجیز است.

یکی از علمای برجسته حرم امام حسین(ع) در کربلا، با اشاره به اینکه آمریکا شیطان بزرگ است و با جمهوری اسلامی، عراق و تونس با آن همه ثروت سر جنگ دارد، ادامه داد: آمریکا و اروپا با خود متحد شدند و کشورهای دنیا را به جان هم می‌اندازند.

وی با بیان اینکه ما باید حتما مسیر علمی را در پیش بگیریم و عالمانه با مسئله ولایت برخورد کنیم، خاطرنشان کرد: انسان در دنیا مورد امتحان و فتنه متعدد قرار دارد و ممکن است بدون علم کافی راه را گم کرده و مسیر را بیراهه برود.

شیخ‌راشدی با اعلام اینکه هم‌اکنون در جامعه نیاز داریم در کنار علم، عقیده به وجود عترت طاهرین داشته باشیم، گفت: در مسیر اهل بیت تنها محبت کفایت نمی‌کند و باید مسلح به علم، عقیده و یقین باشیم.

وی ادامه داد: شیطان از راه‌های مختلف در وجود انسان ورود می‌کند و نباید با فرصت دادن به شیطان از راه‌های شیطان دچار گمراهی شویم.

نماینده امام جمعه کربلا با اشاره به اینکه شهر آمل شهر علم، علما، فقاهت و شهر عالمان بزرگ جهان حضرت علامه حسن‌زاده‌آملی و علامه جوادی‌آملی است، بیان کرد: آمل شهر شریف العلما است که آرامگاه این عالم در کشور عراق است و این چهره شاخص رئیس حوزه علمیه کربلا بوده و در سن ۳۰ سالگی هزار مجتهد پای منبرشان می‌نشستند.

وی با اعلام اینکه اقتضای علم این است که ما را از هر گونه هلاکت نجات دهد، افزود: در دنیایی که پر از وسایل نشر اخبار دروغ و کذب است نمی‌توانیم در این فضا تشخیص دهیم کدام خبر دروغ یا صحیح است پس باید با علم مسیر را تشخیص دهیم.

شیخ راشدی با اشاره به اینکه در زمان امام علی(ع) کار دستگاه‌های تبلیغی به جایی رسیده بود که وقتی آن امام در مسجد شهید شد همه می‌گفتند مگر این امام اهل نماز بوده که در مسجد شهید شد، بیان کرد:‌ امروزه شیطان اکبر رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و آمریکا است که به راه‌های مختلف وحدت و عقیده مسلمانان را هدف گرفتند پس باید از نظر علمی باید در سطح بالایی در جهان باشیم.

وی با بیان اینکه در دنیایی که سراسر دروغ و تحریف علیه شیعیان است باید بدانند استکبار از تمام امکانات و سرمایه‌های خود علیه شیعیان استفاده می‌کند، گفت: امروزه شیعیان نیاز به بیداری اسلامی دارند، گرداگرد علما و مرجعیت جمع شده و با تبعیت از مراجع بر سر ارزش‌ها و عقاید بمانند تا شیطان اکبر و استکبار نتوانند به اهداف‌شان برسند.

غدیر برای ابد زنده است

 آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی مفسر کبیر قرآن و مرجع تقلید جهان اسلام در پیام تصویری به این همایش با قدردانی از تلاش دستاندرکاران برگزاری این همایش بین‌المللی اظهار کرد: قرآن و غدیر برای همیشه زنده هستند و هیچ کس نمی تواند با مبارزه کند و ولایت، مرگ پذیر نیست.

آیت الله جوادی آملی با اعلام اینکه جریان غدیر از جریان‌های حساس تاریخ اسلام است، افزود: در قرآن اگر «یوم» یا «یوم عظیم» آمده، غالب به روز قیامت اختصاص دارد ولی در بعضی موارد مربوط به حوادث مهم دنیایی است.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد در آیات ابتدایی سوره مائده آمد که خداوند فرمودند “الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی”

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه الیوم، خبر از حادثه‌ای مهم می‌دهد که اکمال دین در آن روز اتفاق افتاد و آن بیان مسئله ولایت، امامت و خلافت امیرالمومنین(ع) است، بیان کرد: دشمنان و منافقان بر این باور بودند که با رحلت پیامبر اسلام، بساط دین برچیده می شود زیرا دین ابتر است ولی در روز غدیر و نصب امامت امام علی(ع) کوثر بودن دین روشن شد که دین کامل شد.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت نقص علمی و عملی ندارند و مرگ پذیر نیستند زیرا این ذوات مقدس دائم هستند و مظهر هو الدائم اند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام فرمودند که ما مرگ پذیر نیستیم، دین، مرگ پذیر نیست؛ و اگر افرادی قرآن را بسوزانند نمی توانید آن را از بین ببرید.

مفسر کبیر قرآن با اشاره به اینکه قرآن و غدیر برای همیشه زنده هستند و اگر کسی دهن کجی کرده باید بداند که این ندا، ندای جهانی است و که قرآن و اهلبیت مرگ پذیر نیستند.

وی یادآور شد: با قرآن نمی‌شود مبارزه کرد زیرا خداوند در قرآن کریم برای عاقبت کسانی که به حرم امن الهی، هتک کردند آیات بسیاری آورده است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه اگر افراد آسایش می خواهند باید آن را در ادب و آزادی بیابند نه در رهایی، گفت: بین آزادی و رهایی تفاوت وجود دارد زیرا رهایی به دام جهل علمی و جهالت عملی افتادن است پس در دین آمده تا مردم را از بند جهل علمی و جهالت عملی آزاد کند.

وی گفت: غدیر برای ابد زنده است، ولایت مرگ‌پذیر نیست، قرآن و اهلبیت برای همیشه زنده‌اند و با انحراف و دهن‌کجی آسیبی نمی‌بینند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.