با ما همراه باشید

تکنولوژی

عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن کشور از مرز 2 میلیون واحد گذشت

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / قائم مقام وزیر شهرسازی در نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن از مرز 2 میلیون و 100 واحد فراتر رفت، گفت: تعداد ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون در مازندران بهره‌برداری شد.

هادی عباسی شب‌گذشته در مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در منطقه قجرمحله در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در سرفصل‌های متفاوت از ۲ میلیون و ۱۰۰ واحد فراتر رفته است که این واحدها در مناطق شهری و روستایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در سطح روستاها به دو شیوه‌ نوسازی واحدهای موجود و احداث مسکن در اراضی روستایی انجام می‌شود، افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۸۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان آمل کلنگ‌زنی شد، همچنین عملیات کلنگ‌زنی ۳۰۰ واحد در شهرستان تنکابن انجام شده و تعداد ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون در مازندران بهره‌برداری شد.

معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی در نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: ساخت مسکن در حوزه شهری به دو صورت اختصاص زمین برای ساخت گروهی و انفرادی در دستور کار است همچنین این ساخت و ساز در بافت های فرسوده، انبوه سازی، نیروهای مسلح، خودمالکی، خانواده های دو و چند معلولی انجام می‌گیرد.

عباسی یادآور شد: در مسیر ارائه تسهیلات مسکن اتفاق مهم افتاده است که ارائه نرخ ۱۸ درصدی در اراضی دولتی تصویب شد همچنین براساس مصوبه مهم که به شبکه های بانکی ابلاغ شد اقساط به شکل پلکانی بازپس گیری می‌شود که در دو سال اول مبلغ ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در سال سوم افزایش اقساط را شاهد هستیم که این مهم برای کاهش نگرانی‌های مردم برای اقساط وام انجام شد.

قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی در نهضت ملی مسکن بیان کرد: در تفاهم نامه بسیار خوب با سازمان بهزیستی کشور مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان این سازمان حمایتی برای معلولان به صورت بلاعوض در نظر می‌گیرد همچنین برای خانواده سه معلول سعی داریم تا ۷ هزار واحد را به صورت ویژه پیگیری کنیم.

وی با اعلام اینکه تمام امکانات دولت سیزدهم برای اجرای عملیات مسکن ملی بسیج شد تا این پروژه ملی به عنوان پیشران عظیم اقتصادی روند رشد خوبی به خود گیرد، گفت: برای این طرح باید هم رشد در کشور ایجاد شود و هم اشتغال در پهنه های شهری و روستایی کشور انجام شود که این مهم ضد تورم است.

عباسی ادامه داد: امروزه سهم مسکن در تورم بسیار بالا است که با اجرای ساخت مسکن و افزایش آن در کاهش تورم می توانیم گام مهمی برداریم و عقب افتادگی هشت ساله در اجرای این طرح جبران شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دولت مردمی سیزدهم همه تلاش خود را برای تکمیل و اهتمام پروژه‌های مسکن مهر نیمه کاره به کار گرفت، بازدیدهای ویژه از پروژه های مسکن مهر به جا مانده در مازندران داشتیم و منابع مختلفی را اختصاص دادیم همچنین در این استان ظرفیت روستاها به مدار عرضه مسکن و بازنگری طرح هادی اضافه می‌شود تا رشد چشمگیری در سطح استان باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن برای بهره‌مندی متقاضیان مازندرانی برای مردم فاقد مسکن همان روستا و روستاهای مجاور است، خاطرنشان کرد: در طرح جوانی جمعیت هم پیگیری‌های لازم داشتیم که در مازندران اختصاص زمین در رامسر انجام شد همچنین تمام برنامه‌های مسکن شهری، روستایی، بافت فرسوده و نیروهای مسلح در حال پیگیری است.

وی گفت: در این طرح برای روستاها تخریب اراضی کشاورزی را نداریم و اراضی درجه یک و دو کشاورزی مشمول ساخت مسکن نمی‌شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.