با ما همراه باشید

تکنولوژی

آغاز نخستین کنگره بین المللي سرطان به میزبانی آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان با حضور محققان داخلی و خارجی به میزبانی شهرستان آمل کار خود را آغاز کرد.

نخستین کنگره بین المللی سرطان با عنوان رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان امروز با حضور محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی به میزبانی این شهرستان آغاز شد.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی سرطان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رویداد مهم بین المللی با تلاش کمیته آموزش و پژوهش انجمن آرین و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه شمال، بیمارستان شمال و پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران به مدت سه روز در این شهرستان برگزار می شود.

محسن آسوری با اعلام اینکه تعداد ۱۸۱ مقاله از محققان داخلی به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان ارسال شده است، افزود: پس از بررسی های مختلف مقالات توسط افراد صاحب نظر تعداد ۱۶۷ مقاله پذیرفته شده است.

وی با اعلام اینکه تعداد ۶۶ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۲۷ اثر در قالب پوستر طی هشت پنل ارائه می شود، تصریح کرد: در این کنگره سه روزه بین المللی هفت سخنرانی در بخش بین الملل از کشورهای آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی، چین و انگلیس به صورت آنلاین در پنل های عصر پنج شنبه و روزهای جمعه و شنبه ارائه می شود تا محققان یافته های علمي خود را بیان کنند.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان با اشاره به اینکه محققان در حوزه سلامت و سرطان، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، پرستاران، متخصصان مامایی، تربیت بدنی، زیست شناسی، محیط زیست، علوم آزمایشگاهی، پاتولوژیست ها از نقاط مختلف کشور به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حضور دارند، گفت: شرکت در این کنگره برای گروه های هدف دارای امتیاز بازآموزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه روند بیماری سرطان نسبت به گذشته در مازندران افزایشی است، گفت: این کنگره با اهداف گسترده برگزار شده و آگاه سازی خانواده ها از مهمترین اهداف است تا جامعه و خانواده نسبت به نوع سبک و روش زندگی حساس باشند همچنین مسؤولان هم برای ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامت شهروندان هم باید امکانات پیشگیری و تشخیصی را در اختیار عموم بگذارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.