با ما همراه باشید

تکنولوژی

بدهی 60 هزار میلیاردی دولت برای اجرای طرح های آموزشی به خیران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون بدهی دولت به خیران مدرسه ساز برای اجرای طرح های آموزشی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

رضا مراد صحرایی در آئین افتتاح مدرسه ابتدایی 9 کلاسه مرحوم صفایی این شهرستان اظهار کرد: پس از آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم تاکنون شاهد رشد و شتاب پروژه های آموزشی و تربیتی هستیم و یکی از این پروژه ها عملیات ساخت مدارس در مقاطع مختلف است.

وی افزود: مدارس قوی باعث ایجاد ایران قوی در آینده نزدیک می شود و امروزه مدرسه ها توسط دشمنان استکباری هدف گرفته شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه آینده ایران اسلامی در مدارس ساخته می شود و هر مدرسه یک نهاد راهبردی برای کشورمان است، تصریح کرد: نباید یک مدرسه ابتدایی 9 کلاسه پس از 17 سال وقفه در آمل افتتاح شود هرچند این پروژه آموزشی در دولت سیزدهم سرعت بالایی به خود گرفته و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط هشت کلاس درس به صورت میانگین روزانه در دولت سیزدهم ساخته شده است، بیان کرد: این روند باعث شد تا کلاس های زیادی به چرخه آموزشی مناظق مختلف کشور اضافه شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه خیران نیک اندیش مدرسه ساز بازوان پرتوان دولت در امر مدرسه سازی، اجرای طرح های آموزشی و افزودن کلاس های درس هستند، یادآور شد: هم اکنون میزان بدهی دولت به خیران مدرسه ساز برای اجرای طرح های آموزشی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است که در دولت سیزدهم به این موضوع توجه ویژه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در این مراسم با اشاره به انتقال دانش آموزان مدرسه جهان تربیت به هنرستان زنده یاد صفایی، اظهار کرد: این واحد آموزشی در زمین اهدایی برای ساخت هنرستان در منطقه محروم رحمت آباد تدارک دیده شد ولی با توجه به بروز مشکلات در مدرسه جهان تربیت و ضرورت آموزش و پرورش به دانش آموزان این مدرسه ابتدایی اختصاص داده شد.

استادیان افزود: مدرسه ابتدایی جهان تربیت در ابتدای سال تحصیلی جدید به دلیل مشکلات حقوقی و وراث مجبور به تخلیه شد و این مهم نگرانی فراوانی برای والدین و مسؤولان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ دانش آموز ابتدایی پسر مدرسه جهان تربیت به مدرسه جدید تازه تأسیس و مجهز زنده یاد صفایی انتقال می یابند، گفت: چندی قبل مدرسه نیمه کاره ابن سینا آمل با گذشت 15 سال به بهره برداری رسید البته پژوهش سرای دانش آموزی عالی نژاد هم افتتاح شده و دو مدرسه نیمه کاره روستاهای رزکه بخش امامزاده عبدالله و اوجی آباد بخش مرکزی پایان امسال به بهره برداری می رسند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.