با ما همراه باشید

تکنولوژی

تولید موش های دستکاری ژنتیکی برای درمان 30 نوع سرطان انسانی در پژوهشکده شمال انستیتوپاستور

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس پژوهشکده شمال انستیتوپاستور ایران گفت: بیش از 30 نوع سرطان انسانی را در موش های دستکاری ژنتیکی شده در این مرکز ایجاد کردیم و به محققان کشور ارائه خدمت می کنیم.

 

محسن آسوری در پنل ارائه مقالات علمی نخستین همایش بین‌المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان به میزبانی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی، بیماری سرطان در دنیا رو به افزایش است و با صنعتی شدن کشورمان ایران نیز سرطان روند افزایشی پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش بیماری سرطان ولی آمارها قابل کنترل و پیشگیری است که در این راستا تا دولت و مردم دست به دست هم ندهند و نهادهای علمی دست به آگاهی بخشی نزنند نمی توان دستاورد مثبت را شاهد بود.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه این رویداد مهم علمی و بین المللی با همکاری کارگروه آموزش و پژوهش انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه شمال، بیمارستان شمال و پژوهشکده شمال مؤسسه انستیتوپاستور ایران دنبال می شود، تصریح کرد: در این کنگره سه روزه جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی بزرگان سرطان شناسی ارائه خواهد شد و نتایج علمی دانشمندان داخلی و خارجی در هشت پنل ارائه شده و مقالات برتر نیز به صورت پوستر پذیرفته شده عرضه می شود.

این دکترای بیوتکنولوژی پزشکی بیان کرد: از مهمترین اهداف این کنگره آگاهی بخشی به مردم و مسؤولان است تا تلنگری برای کاهش بیماری سرطان و دقت لازم انجام گیرد.

آسوری با اعلام اینکه در پژوهشکده شمال انستیتوپاستور ایران تمرکز اصلی بر روی بیماری های عفونی و بیماری های زئونوز مشترک بین انسان و دام است، یادآور شد: در کنار این فعالیت با توجه به اینکه برخی عفونت ها منجر به سرطان می شوند این مرکز ورود پیدا کرده است همچنین در چندین حوزه سرطان پژوهشکده شمال انستیتوپاستور ایران فعالیت دارد و یکی از حوزه های مهم تولید موش های آزمایشگاهی سرطانی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 30 نوع سرطان انسانی را در موش های دستکاری ژنتیکی شده ایجاد کردیم و به محققان کشور ارائه خدمت می کنیم همچنین در راستای همکاری با داروسازهایی که داروهای مناسب می سازند در محیط موش های سرطانی شده فعالیت می کنیم.

آسوری با اعلام اینکه در پژوهشکده شمال انستیتوپاستور ایران آزمایشگاه های تشخیصی متعدد فعالیت دارند، ادامه داد: برخی از آزمایش ها و تست های شناسایی سرطان را در این مرکز راه اندازی کردیم و در حال تکمیل و تنظیم نهایی جداول هستیم تا بتوانیم خدمات آزمایشگاهی حوزه سرطان را کامل تر به مردم ارائه دهیم همچنین پژوهش های حوزه سرطان را به صورت گسترده در منطقه انجام می دهیم و در کار مشترک با انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین کارهای بزرگی در دستور کار داریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.