با ما همراه باشید

تکنولوژی

پیشرفت 30 درصدی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در کشور

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح / وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در کشور حدود 30 درصد پیشرفت داشته و 6 میلیون خانوار تحت پوشش قرار دارند.

عیسی زارع پور در آئین بازدید و افتتاح پروژه های فیبر نوری منازل و کسب و کارها در این شهرستان، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری کسب و کار امروز در شهرستان آمل افتتاح شده و آغاز به کار کرد که مسؤولان قول دادند این پروژه تا پنج ماه آینده به پایان برسد.

وی افزود: امیدواریم پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در تمام شهرهای مازندران تا پایان سال 1403 به اتمام برسد.

زارع پور تصریح کرد: این پروژه یکی از مباحث کلیدی است که می تواند به صورت ریشه ای مسئله اینترنت را در کشور حل کند البته این زیرساخت ها می تواند برای چند دهه آینده کشور را بیمه کرده و سرعت اینترنت را تا 100 برابر افزایش دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشترکان مازندرانی که برخی شهرهای استان با آغاز این پروژه در حال استفاده اینترنت هستند ارتقای سرعت را مشاهده می کنند، بیان کرد: در برخی شهرهای مازندران که پروژه آغاز شد سرعت تا یک هزار مگابیت بر ثانیه ارتقا داشته است ولی سرعت هم اکنون در بسیاری مناطق به 10 می رسد.

وی ادامه داد: در زمینه ارتباطات ثابت کشورمان در رده 150 دنیا قرار دارد و امکانات اینترنت کشورمان هم اکنون برای 10 سال گذشته است و برای امروز و دیروز نیست، کارنامه ارتباطات ثابت مان در کشور کارنامه خوبی از 10 سال گذشته تاکنون نیست هرچند معتقدم کار امروزمان باید 10 سال گذشته در کشور آغاز می شد.

زارع پور بیان کرد: 40 میلیون نفر از مردم کشورمان هم اکنون از پلت فرم های داخلی استفاده می کنند و کار بسیار بزرگی در این زمینه انجام شد که حاصل دانش فنی و بومی دانشمندان داخلی است که با کار و تلاش شبانه روزی در قالب شبکه های اجتماعی داخلی ایجاد شد، همچنین تمام زیرساخت های پلت فرم های داخلی را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین می کند و بسیاری از کسب و کارهای مردم بر همین بستر تأمین می شود.

وی گفت: در همین فیبر نوری می توان سرعت های میلیون برابری نسبت به وضع موجود ارائه کرد، هم اکنون در زمینه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در کشور حدود 30 درصد پیشرفت داشتیم و 6 میلیون خانوار تحت پوشش قرار دارند.

زارع پور بیان کرد: این پروژه در سه شهر مازندران افتتاح شده و این اقدام ببزرگ برای سایر شهرها در سال آینده انجام می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.