با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مهربانی پزشک بدون مرز در روزهای نامهربان+عکس و فیلم

شاید رسانه‌ای شدن اقداماتی چون فعالیت‌‌های پزشکان بدون مرز، موجب تلنگر به برخی مسئولان مرفه و بی‌درد شود! یادمان باشد،آنانی که امام راحل صاحبان انقلاب خطابشان کرد، نباید در چنین وضع محرومی زندگی کنند.

منتشر شده

در

دکتر سیدناصر عمادی پزشک بدون مرز قائم‌شهری «متخصص پوست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران» در سفرهای متعدد استانی به‌ویژه به مناطق روستایی و محروم در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان، کرمانشاه و خراسان جنوبی، کارنامه موفقی از خدمات پزشکی به نیازمندان ارائه کرده است.

او اخیراً در چهارمین سفر خود به خراسان جنوبی که به‌مدت سه روز در روستاهای زیرکوه، ذکری و ‌گل‌نی برای درمان بیماری پوستی کودکان عزیمت کرده بود، به دعوت مدیرعامل هلال احمر استان خراسان جنوبی و اهالی روستاهای رزه، ذکری و مورتیغ در مراسم افتتاحیه آغاز تأمین آب شرب این روستاها شرکت کرد.

 

 

در گزارش شوراهای اسلامی این روستاها و جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی علاوه بر خدمات پزشکی، از مشارکت دکتر عمادی به کمک نقدی قابل توجه در احداث چاه گالری و تأمین آب شرب روستاها تقدیر و تمجید شد.

دکتر عمادی در سفر سوم خود به این منطقه «۳ ماه قبل» ضمن درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های پوستی، متوجه شد آب مورد نیاز روستا، به‌صورت هفتگی از طریق تانکر آب برای اهالی روستا تأمین می‌شود که آب ذخیره در بشکه‌های غیر بهداشتی، با توجه به اینکه منشأ بسیاری از بیماری‌های پوستی‌ست، حتی برای شرب نیز از همین آب استفاده می‌کردند.

 

 

با پیگیری موضوع از سوی دهیار و دکتر عمادی در مراجعه به شرکت آب و فاضلاب درمیان، سرانجام با مشارکت مالی این پزشک بدون مرز، چاه گالری در نزدیکی سد رزه احداث و آب شرب ۳ روستا تأمین شد.

شورا و اهالی روستا برای تقدیر از خدمات این پزشک بدون مرز تندیسی را به‌نام او برای نصب در محل چاه طراحی کردند اما دکتر عمادی ضمن مخالفت با این کار گفت: اگر قرار است یادبودی از این کار خیر در این مکان نصب شود، ابتدا در این تندیس نام امام حسین(ع) مرقوم شود، چرا که آب ارزش، پاکی، شفافیت و زلالیت خود را از نام امام حسین(ع) به‌دست آورده و هر جا آب باشد اما نام حسین(ع) نباشد، آن آب بی‌نام است و بی‌بها.

 

 

و دوم نام مرحوم پدرم «سیدمنوچهر عمادی» که از محبان اهل بیت(ع) بوده و همیشه به من سفارش می‌کرد: «در طبابت رنگ زرد بیمار را ببین نه سکه زرد جیب بیمار».

 

 

به گزارش فارس، امام جماعت و اهالی سنت این روستاها که از مرزنشینان نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان هستند، در ۲۰ بهمن‌ماه امسال با حضور دکتر عمادی ضمن افتتاح پروژه آبرسانی، از خدمات پزشکی و اجتماعی این پزشک بدون مرز تقدیر کرده و خواستار استمرار حضور وی در این مناطق محروم شدند.

دکتر عمادی نیز در مقابل از اهالی منطقه درخواست کرد از آنجایی که ما پزشکان با نگرانی و دلسوزی در ارتقای سلامت شما هم‌وطنان عزیز در مرزهای شرقی کشور کوشا هستیم، امیدواریم شما نیز با حراست از مرزهای کشور، مانع از نفوذ اجانب به این ملت و آب و خاک شوید.

 

 

دکتر عمادی در پایان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به چند نکته اشاره کرد:

۱. مرزهای شرقی کشور با ارائه خدمت به روستاهای مرزی نیز امن و ایمن می‌شود، نه فقط اعزام نیروهای نظامی؛ مرزنشینان تشنه خدمت و محبت هستند.

۲. آیا به‌عنوان پزشک، در تأمین امنیت نقش داشتم؟ آنها همین خدمات پزشکی و کمک به تأمین آب را هر چند با اراده شخصی بوده اما از جانب این نظام می‌بینند.

۳. متأسفانه رسانه‌ها حال و روز مردم رنجدیده و محروم مرزنشین را منعکس نمی‌کنند اما مردم عزیز ما بدانند که هم‌وطنان‌شان در دورترین نقاط مرزی در سخت‌ترین شرایط در حال امرار معاش هستند، در برخی از روستاها هر خانواده در طول هفته سهمش از آب، تنها یک بشکه ۲۲۰ لیتری است.

۴. در نجابت، صبر و خویشتن‌داری مردم مرزنشین ما شکی وجود ندارد اما حقیقتاً با توجه به شرایط سخت زندگی و محرومیت‌ها، ممکن است در مؤلفه‌های شخصیتی‌شان تزلزل ایجاد شود و طبیعتاً هزار و یک امر ناصواب را درپی داشته باشد که قطعاً دود آن به چشم دیگر هم‌وطنان‌مان خواهد رفت.

 

 

۵. خیّران و پزشکان بدانند، مردم ما تشنه خدمات آنها هستند، هر جا که دست بگذارند، می‌توانند بیشترین اثرگذاری را ایفا کنند.

۶. اهالی سنت مرزنشین همیشه این شائبه برای‌شان وجود دارد که شاید به‌واسطه مذهب‌شان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند اما حقیقت امر فارغ از چنین شائبه‌هایی‌ست، همواره مسئولان نااهل در ادوار مختلف، منجر به بروز چنین استنباط‌هایی شده‌اند؛ هنوز هم دیر نشده، باید برای خدمت به این مردم عزیز شتابان گام برداشت.

 

 

۷. شاید رسانه‌ای شدن این دست از اقدامات ما، بعد از گذر چهل ساله انقلاب، کمی موجب تلنگر به برخی مسئولان مرفه و بی‌درد شود! صاحبان انقلاب نباید در چنین وضع محرومی زندگی کنند و از آن‌سو خائنان انقلاب روز به روز سفره انقلاب، آنها را فربه‌تر کند.

 

سفر اول دکتر عمادی به این منطقه

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.