با ما همراه باشید

سیاست

میزبانی آملی‌ها از پیکر مطهر 2 شهید خوشنام دفاع مقدس

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه میزبان دو شهید خوشنام دفاع مقدس هستیم، گفت: پس از آئین وداع پیکر مطهر شهدای گمنام در منطقه پادگان مالک و حسینیه رضوان خاکسپاری می‌شوند.

عابدین داغمه‌چی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج امسال با شعار «بسیج امید ملت ایران» آغاز شده و در این شهرستان بیش از ۵۰۰ برنامه با محوریت پایگاه و حوزه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری هر پایگاه مقاومت بسیج یک برنامه، افزود: برنامه‌های هفته بسیج با محوریت بصیرت افزایی و هم افزایی خواهد بود و برگزاری برنامه‌های تجمیعی در حوزه‌های مقاومت اولویت دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اعلام اینکه برخی برنامه‌ها الگوی هفته بسیج هستند، تصریح کرد: همایش ۸۰۰ نفر همکاران بازنشسته و وابستگان سپاه برادران و خواهران در این هفته برگزار شد و توانست دستاوردهای خوبی داشته باشد.

داغمه‌چی با اشاره به برگزاری برنامه‌های راهیان نور که باعث تحول درونی دانش آموزان پس از بازدید مناطق جنگی و عملیاتی جنوب و غرب کشور می‌شود، از اعزام نخستین کاروان ۸۰ نفره راهیان نور خواهران به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: مهمترین دستاورد این اردوی معنوی این بود که دانش آموزان عهد بستند تا چادر بر سر کنندو پس از اهدای چادر توسط مادر شهید، قول دادند حفاظ عفاف، حجاب و خون شهیدان باشند.

وی با اشاره به شعار بسیج، جهاد، خدمت و سازندگی از به صدا درآمدن زنگ هفته بسیج در دبیرستان پیامبر اعظم و اعزام گروه جهادی برای واکسیناسیون دام‌های سبک در مناطق مختلف شهری خبر داد و یادآور شد: هم اکنون ۲۰ گروه جهادی برای ویزیت رایگان در هفته بسیج فعالیت دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اشاره به برگزاری انتخابات شورای جهادی با حضور ۳۰۰ نفر از اعضای بسیج سازندگی و میز خدمت در مباحث مختلف، ادامه داد: گردهمایی هیأت‌های ورزشی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق آسیب پذیر و خدمت رسانی در مناطق محروم، برپایی اردوی راهیان پیشرفت با اعزام به شهرک های صنعتی و بازدید از شرکت‌های تولیدی توسط نسل جوان و نوجوان برای بسیج دانش آموزی، اهدای جهیزیه نوعروسان تحت حمایت و خانواده‌های نیازمند در مساجد و پایگاه‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اهدای ۷۰ جهیزیه توسط پایگاه‌های حوزه مقاومت به نوعروسان نیازمند مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای سرود پاتقی در میادین شهر و رزمایش اهدای خون توسط بسیجان، برپایی کارگاه اقتصاد مقاومتی در روستای عرب خیل و برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج برنامه‌ریزی شده است.

داغمه‌چی با اشاره به اینکه جهاد تبیین در سطح مدارس و پایگاه‌ها به عنوان هادیان سیاسی در بین دانش آموزان و خانواده ها اجرا می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که رویدادهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در بین اقشار مختلف مردم و جوانان تحلیل و بازگو شود.

وی با گرامیداشت ولایت حضرت زینب(س) و روز پرستار، یادآور شد: فعالیت پرستاران در بیمارستان‌ها برای التیام درد بیماران خدمت همراه با عبادت است و این اقشار رسالت زینبی برعهده دارند.

داغمه چی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در زمان شناسی، صبر و اطاعت بی نظیر بود، ادامه داد: باید همگان تبعیت از ولایت را سرلوحه قرار دهیم تا به مملکت مان آسیبی وارد نشود هرچند امروزه باید در مسئله غزه و فلسطین نیز زمان شناس باشیم و رسانه مردم را با اطلاع رسانی دقیق از وقایع و نسل کشی غزه آگاه کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی شهدای پلاک و آبروی محله توسط خادمین الشهدای آمل، گفت: در ویژه برنامه آبروی محله شهدای منتسب به هر کوچه در یادواره‌ای گرامی داشته می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در مناطق شهری و روستایی، برگزاری بازارچه خیریه بانوان در روستای کمانگرکلا هرازپی، برپایی راهیان نور محلی با عزیمت به گلزار شهدای محلات و روایتگری از هشت سال دفاع مقدس، برپایی یادواره ۱۲ شهید دانش آموز آمل، افتتاح سالن بدنسازی و تیراندازی بسجیان، بیان کرد: همایش دختران حاج قاسم با محوریت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار شهرستان آمل در هفته بسیج با حضور پهلوانان امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی از قهرمانان جهانی و المپیک کشتی ایران اسلامی، بیان کرد: آئین شبی با ستاره‌ها ویژه رزمندگان دفاع مقدس همراه با خاطره گویی و روایتگری دنبال می‌شود.

داغمه‌چی با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه شهرستان آمل میزبان دو شهید خوشنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود، افزود: پس از آئین وداع با این دو شهید گمنام و نام آشنای دفاع مقدس، پیکر پاک و مطهرشان پس از تشییع در منطقه پادگان مالک و حسینیه رضوان خاکسپاری می‌شود.

وی با اعلام فعالیت ۴۰۰ پایگاه مقاومت بسیج در آمل، با اشاره به افتتاح خانه محروم روستایی در روستای وسطی کلا بخش دشت سر و ساماندهی گلزار شهدا، گفت: ۸۰ دانش آموز پسر آملی در آینده نزدیک در قالب اردوی راهیان نور دانش آموزی راهی مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور می‌شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.