با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

نجاتگران هلال احمر مازندرانی 6400 عملیات انجام دادند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به رتبه نخست استان در بیشترین تعداد و فراوانی عملیات در کشور، گفت: از ابتدای سال تاکنون نجاتگران مازندرانی بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ عملیات انجام دادند.

غلامعلی فخاری‌اشرفی شامگاه سه‌شنبه در کارگاه استانی توانمندسازی فرآیندهای آموزشی در جمعیت هلال احمر به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص استان مازندران از لحاظ حادثه‌خیزی به ویژه وقوع حوادث ملی و بین‌المللی در محورهای مواصلاتی، قله دماوند، علم کوه، وجود دریا و جنگل ضرورت آمادگی و توانمندسازی نیروهای عملیاتی بیش از گذشته در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه توانمندسازی فرآیندهای آموزشی استان مازندران به مدت دو روز، برای ایجاد رویه یکسان در آموزش و فرآیندهای آموزشی، افزود: در این دوره با یکسان‌سازی فرآیندهای آموزشی و روش‌های استاندارد از سوی معاونت آموزش جمعیت هلال احمر کشور می‌خواهیم توانمندی و آمادگی نجاتگران را چندین برابر کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: در این دوره می‌خواهیم خود را در موقعیتی قرار دهیم که بتوانیم علاوه بر افزایش توانمندی و آمادگی استان برای پاسخگویی به حوادث مختلف به ویژه حوادثی که در مازندران به وقوع می‌پیوندد، نجاتگران را به عنوان استان معین تهران آماده کرده تا در مأموریت سازمانی موفقتر از گذشته باشند.

فخاری با اعلام اینکه استان مازندران در بحث حوادث و سوانح بیشترین میزان حوادث را در سطح کشور دارا است، یادآور شد: با توجه به انجام عملیات فراوان ضرورت آمادگی و توانمندسازی نیروهای امدادی و نجاتگران بسیار مهم و اساسی است و برنامه‌های زیادی در سال جاری برای افزایش دوره‎های آموشی و پرورش نیروهای انسانی به ویژه امدادگران و نجاتگران در دستور کار قرار دارد همچنین در این دوره سعی شد تا سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغ شده در راستای توانمندسازی و آمادگی لازم اجرا شود.

وی گفت: مازندران با دارا بودن رتبه نخست، بیشترین تعداد و فراوانی عملیات را با توجه به حجم گسترده حوادث در بین استان‌های کشور از آن خود کرده است و از ابتدای سال تاکنون نجاتگران استان بیش از 6 هزار و 400 عملیات در حوزه‌های مختلف انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تأکید کرد: امروزه امر آموزش ابزارها و تکنیک‌های خاص خود را می‌طلبد و باید آموزش در بخش‌های مختلف هلال احمر جدی گرفته شود همچنین در این بین باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده شده تا مجموعه کارآمد برای خدمت‌رسانی بهتر به هموطنان مهیا شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.