با ما همراه باشید

سیاست

همراهی مجلس و دولت برای رشد علمی و پژوهشی / احیای دانشگاه فرهنگیان دستاورد بزرگ دولت

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همراهی مجلس و دولت برای رشد علمی و پژوهشی کشور، گفت: تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر، احیای دانشگاه تربیت معلم و مردمی‌سازی آموزش پرورش از مهمترین اهداف دولت است.

محمدرضا رزاقی در آئین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدیدد در مازندران به میزبانی دبیرستان دخترانه شیوا این شهرستان، اظهار کرد: دانش‌آموزان کشورمان در میادین علمی و فرهنگی مختلف ملی، بین‌المللی و جهانی همیشه خوش می‌درخشند و هر سال شاهد افتخارآفرینی آنها در المپیادهای جهانی هستیم.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت امنیت در جامعه اسلامی، افزود: اگر امروزه شاهد رشد و باروی علمی، پیشرفت علوم پزشکی، نانو، دستاوردهای دانش‎بنیان و اقتدار ایران اسلامی هستیم به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروزه همه تلاش دولت و مجلس ایجاد شرایط مناسب شغلی برای معلمان و فرهنگیان به همراه مهیا کردن شرایط مناسب برای رشد و دانش‌افزایی دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم نظام تعیلم و تربیت سه رویکرد مهم و محوری در دستور کار دارد و در گام اول با چرخش تحول‌آفرینی موفق بوده است.

رزاقی با اشاره به اینکه در اهداف مهم خود توانستیم با همراهی مجلس و دولت شاهد رشد علمی و پژوهشی باشیم، یادآور شد: تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر و استخدام آنها برای ایجاد شرایط مناسب شغلی، احیای دانشگاه تربیت معلم و مردمی‌سازی آموزش پرورش با همکاری خیران از مهمترین اهداف و رویکردها است که محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم توجه به دانش‌آموزان نخبه و مستعد که در المپیادهای علمی رشد و درخشش داشتند در دولت سیزدهم بی‎سابقه بود از دیگر اهداف مجموعه وزارت آموزش و پرورش تلقی می‌شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان مستعد المپیادهای جهانی چندی پیش با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشتند، یادآور شد: معظم‌له توجه ویژه به رشد و بالندگی دانش‌آموزان داشتند تا با فراهم شدن زیرساخت‌ها و شاریط لازم شاهد بالندگی بیشتر باشیم.

رزاقی بیان کرد: آمل خطه عالم‌پرور و علمی در شمال کشور است و وجود عالمان بزرگ دینی، فلاسفه و مجتهدانی همانند علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن زاده آملی و مفسر کبیر قرآن کریم آیت‌الله جوادی آملی بر وزن علمی، فقهی، فلسفی، اجتهاد و سیاسی این شهر بیشتر از گذشته افزوده است.

وی با بیان اینکه آمل تنها شهر در وصیتنامه سیاسی الهی امام راحل است که آن امام از مردم این شهر قدردانی و تشکر داشتند، گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 مردم این دیار هزار سنگر به کمونیست‌ها چنان ضربه محلک و محکم زد که برای همیشه بساز آنها برچیده شد.

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در این مراسم برای نخستین بار پیام مشترک وزیر اموزش پرورش و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در آغاز سال تحصیلی جدید و هفته بزرگداشت دفاع مقدس را قرائت کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.