با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ولیپور : 110 هزار مازنی عضو فعال کتابخانه‌های استان هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره کتابخانه‌ای ۳۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: مازندران از فقدان کتابخانه مرکزی مرجع رنج می‌برد.

منتشر شده

در

دکتر آرزو ولی‌پور در نشست خبری با خبرنگاران مازندران اظهار داشت: 115 کتابخانه در استان وجود دارد که 86 فقره نهادی و 29 مورد کتابخانه مشارکتی است و 110 هزار عضو فعال کتابخانه‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی نباید انتظار داشته باشیم مردم به ما مراجعه کنند، افزود: مطالعه با طعم تابستان ویژه کشاورزان، دامداران،گردشگران روستاییان اجرا و بیش از 540 نفر در قالب 25 تیم به شهرهای مختلف اعزام شدند.

دکتر ولی‌پور گفت: سیر مطالعاتی یاوران موعود با موفقیت در استان اجرا شد و جهت کاهش آسیب اجتماعی و افزایش عفاف و حجاب در استان،کتاب‌های متنوعی برای قشر جوان معرفی شد.

وی افزود: با مطالعه، هوشیاری و آگاهی حاصل می‌شود که در امسال در جشنواره رضوی با توجه به تهدایدات آبکی ترامپ تصور بر این بود که مردم حوصله کتابخوانی ندارند اما حضور پر رنگ مردم در این جشنواره نشان دادند هنوز دوستدار کتاب هستند 15 برگزیده ملی از مازندران بود.

دکتر ولی‌پوربیان کرد: تلاش کردیم شاخص عضو و امانت را افزایش دهیم که امسال 17 هزار نفر افزایش عضو و 20 هزار امانت جذب داشتیم و در شاخص‌های انجمنی نیز مازندران رتبه نخست کشور را کسب کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: 1.5 میلیارد تومان جهت تعمیرات، 1.5 میلیارد تومان تجهیزات و یک میلیارد تومان نیز جهت تکمیل پروژه نیمه تمام هزینه شد.

وی ادامه داد: برخی کتابخانه‌ها مربوط به 14 سال قبل است که تنها کلنگ‌زنی و بعد رها شد که برای تکمیل 38 پروژه نیمه کاره در استان به 38 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دکتر ولی پور با گله مندی از نبود یک کتابخانه مرکزی در استان گفت: مازندران با تمام ظرفیت هنوز کتابخانه مرکزی ندارد که دستگاه مجری ساخت کتابخانه مرکزی وزارت ارشاد است که امیدواریم باپیگیری این امر تحقق یابد.

گفتنی است در این نشست ، خبرنگاران از تعامل و پاسخگویی شایسته خانم دکتر َآرزو ولی پور با رسانه ها در سمت مدیرکل کتابخانه های مازندران تجلیل کردند .

همچنین علی جعفری مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های اسیتان به پاس ارتباط مستمر با رسانه ها مورد تقدیر خبرنگاران قرار گرفت .

مولودی خوانی و توزیع کیک به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی ( عج ) و حضور پرتعداد و پرشور بسیاری از خبرنگاران استان از نکات مهم و ارزشمند این نشست بشمار می رود .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.