با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در آمل رونمایی شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی همزمان با نشست خبری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رونمایی شد.

پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی همزمان با نشست خبری این رویداد کشوری شب گذشته با حضور احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مسؤولان استانی و شهری رونمایی شد و این پوستر به امضای این مسؤول درآمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم اظهار کرد: محبت و علاقه به امام سوم شیعیان باعث گردهم آمدن و تجمع مسلمانان جهان شده است و این روزها شاهد کاروان پیاده چندین میلیونی اربعین هستیم که جاذبه امام حسین(ع) باعث این شگفتی در عالم هستی شده است.

احسان آهنگر با اعلام اینکه هر سال شاهد شور و نشاط مضاعف در کاروان پیاده اربعین هستیم و گرمای قلوب عاشقان اهل بیت بر گرمای جغرافیایی غلبه می‌کند، افزود: زائران حسینی از تمام کشورهای دنیا با سنین مختلف، آئین و مسلک متعدد در بدترین شرایط آب و هوایی و گرد و غبار فقط به امام سوم شیعیان می‌اندیشند و انگیزه این کار بزرگ فقط عشق و علاقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه راز ماندگاری عاشورا به اهداف گسترده امام حسین و یارانش، نقش آفرینی اهل بیت و مردمی بودن این حماسه باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: امام سوم شیعیان برای هدایت بشر و احیای دین جدش پیامبر اسلام مقابل ظلم و جور زمانه ایستاد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد همچنین اهل بیت هم با روایتگری و سخنان آتشین خود بعد از واقعه عاشورا در صحرای کربلا در راستای ترویج و تبلیغ آن کوشش شبانه روزی داشتند.

وی با اعلام اینکه مردمی بودن و خودجوش بودن عاشورا از دیگر عوامل ماندگاری و ترویج آن است، تصریح کرد: بدون حضور مردم فرهنگ عاشورایی در نقطه‌ای دست به توقف می‌زد.

آهنگر با اعلام اینکه وجود هیأت‌های مذهبی از مهمترین مصادیق نقش آفرینی مردم در معرفی قیام عاشورا و ترویج آن هستند، ادامه داد: اگر این رویداد جهانی حاکمیتی و حکومتی می‌شد ماندگاری در آن راه نداشت.

وی با اعلام اینکه ابزار هنر در معرفی و تبلیغ معارف دینی بسیار مهم و مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: استفاده از ابزار هنر باعث ماندگاری و نهادینه شدن موضوعات در جامعه می‌شود البته باید سعی کرد از ابزار هنر به درستی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری ششمین همایش اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، ادامه داد: اتصال به فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی به همراه استفاده نوین از ابزار هنر با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی باعث ماندگاری اشکواره حسینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه باید جریان‌سازی خوبی از رویدادهای فرهنگی و هنری داشته باشیم، بیان کرد: در هر نقطه از زمین که پرچم امام حسین(ع) برافراشته شود مردم همراه هستند و با تمام توان هستی خود را به کف می‌گیرند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.