با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کشف لاشه یک رأس بز وحشی و متواری شدن شکارچی در آمل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل از کشف لاشه یک رأس بز وحشی و متواری شدن شکارچی در این شهرستان خبر داد.

منتشر شده

در

مهدی کشاورزیان اظهار کرد: لاشه یک رأس بز وحشی در منطقه امیری بخش لاریجان کشف و ضبط شده و یکی از شکارچیان غیرمجاز و متخلف متواری شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست پس از دریافت گزارش دوستداران محیط زیست بلافاصله به منطقه عازم شدند، افزود: پس از گشت، کنترل و کمین ۲۴ ساعته مأموران یگان حفاظت موفق به دستگیری یک متخلف شکار به همراه کشف و ضبط لاشه یک رأس بز وحشی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اشاره به کشف یک دستگاه دوربین چشمی و یک عدد فشنگ جنگی در منطقه کوهستانی امیری، تصریح کرد: ‌رئیس دادگاه عمومی بخش لاریجان با حمایت ویژه دستور قضایی ضادر کرده و در زندانی کردن متخلفان نقش اساسی داشت.

این مسؤول با اعلام اینکه برابر مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست بهای شکار هر رأس کل به مبلغ 100 میلیون ریال است که پس از صدور حکم قضایی به حساب خزانه دولت واریز می‌شود، یادآور شد: با توجه به شکار غیرمجاز مجازات کیفری براساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید در مورد این جرم مستوجب تعقیب کیفری از ۹۱ روز تا سه ماه حبس یا جزای نقدی از 22 میلیون و 500 هزارریال تا 45 میلیون  ریال و برای حمل غیر مجاز مهمات جنگی به استناد بند "پ" ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات بوده و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز به دو تا پنج سال حبس محکوم می‎شوند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه دوستداران طبیعت همیشه یار و یاورمان در راستای حفاظت از طبیعت هستند، گفت: افراد می‌توانند با شماره ارتباطی 09112571883 از طریق تماس تلفنی، پیامک و فضای مجازی برای دریافت گزارش مردمی، انتقادات، پیشنهادات و تخلفات محیط زیستی، شکار و صید غیرمجاز اطلاع‌‌رسانی کنند.

وی با اعلام دستگیری یک صیاد متخلف در دریاچه امامزاده علی منطقه آب اسک آمل، بیان کرد: مأموران یگان آمل با همکاری انجمن حافظان محیط زیست لارکوه، درمنطقه آب اسک دریاچه امامزاده علی(ع) موفق به دستگیری یک صیاد متخلف به همراه کشف و ضبط سه قطعه ماهی قزل‌آلای خال قرمز شدند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه براساس بند "الف" ماده ۱۲ قانون شکار و صید جزای مجازات نقدی از 30 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال و یا حبس از سه ماه تا سه سال است، گفت: از نظر وضعیت حفاظتی این گونه ماهی در معرض خطر انقراض است .

وی ادامه داد: براساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست درصورت صدور رأی کیفری مقام قضایی به مبلغ 9 میلیون ریال ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند که به حساب خزانه دولت باید واریز شود.

کشاورزیان با بیان اینکه در این تخلف سه قطعه ماهی قزل‌آلای خال قرمز صید شد که مبلغ جریمه هر قطعه آن سه میلیون ریال است، بیان کرد: ماهی جزو گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست و بومی رودخانه‌ای ایران بوده که به لحاظ شاخص‌های زیستگاهی و رفتارشناسی مورد علاقه عموم مردم و طبیعت‌دوستان است./خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.