با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

یک نماینده مجلس ۴ سال، حداقل ۲۰ میلیارد هزینه دارد!

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس گفت: افزایش ۲۰ نماینده، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه روی دست مجلس می‌گذارد.

منتشر شده

در

عزت الله یوسفیان ملا در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سوالی اساسی در این زمینه باید مطرح کرد و آن این است که، “چه کاری در مجلس زمین مانده که ۲۹۰ نماینده قادر به انجام آن نیستند و حتما باید ۳۰ تا ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس اضافه شود تا این کار زمین مانده در مجلس را انجام دهند؟”.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اضافه شدن تعداد نمایندگان مجلس، باید استدلال محکمی ارائه شود، بیان کرد: هزینه افزایش تعداد نمایندگان را باید مورد توجه قرار داد.

وی افزود: یک نماینده از روزی که بعنوان کاندیدا ثبت نام و صلاحیت وی بررسی می‌شود تا روزی که از طریق آراء صندوق‌ها رای می گیرد و در تهران خانه، ماشین و امکانات می‌گیرد و ۴ سالی که مشغول به خدمت است، حداقل ۲۰ میلیارد هزینه دارد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه افزایش ۲۰ نماینده، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه روی دست مجلس می‌گذارد، ادامه داد: آیا اکنون کشور آنقدر به افزایش تعداد نمایندگان نیاز دارد که هزینه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیاردی را برای اضافه شدن ۲۰ نماینده تقبل کند؟ آیا نمایندگان فعلی مسلط بر امور نمایندگی نیستند؟

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهتر است این مبلغ ۵۰۰ میلیاردی را برای کسانی که با مدارک تحصیلی بالا بیکار هستند هزنیه کنیم تا برای آن‌ها اشتغال ایجاد شود، ادامه داد: برخی از موافقان طرح افزایش تعداد نمایندگان مدعی هستند که فلان حوزه با یک میلیون جمعیت، نیاز به افزایش کرسی های نمایندگی دارد، سوال این است که آیا واقعا با افزایش تعداد نمایندگان وضعیت آن حوزه بهتر می شود؟

عضو فراکسیون مستقلین ولایی گفت: برخی حوزه‌ها که یک نماینده دارند به مراتب مسئولیت پذیری نماینده بیشتر از حوزه‌هایی که چند نماینده دارد زیرا در حوزه هایی که چندنماینده وجود دارد، بعضا ممکن است نمایندگان مسئولیت را به یکدیگر پاس بدهند.

یوسفیان ملا گفت: کشوری که  با معضل اقتصادی رو به رو شده و در پرداخت حقوق بازنشستگان به مشکل برخورده، چه نیازی به افزایش تعداد نمایندگان مجلس دارد، بهتر است هزینه‌های این کار را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دهند. باز هم تکرار می کنم چه کاری در زمین مانده که نمایندگان فعلی نمی‌توانند آن را انجام دهند؟/خانه ملت

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.