با ما همراه باشید

سیاست

۳۲ روستای آمل پایلوت اجرای طرح‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل گفت: ۳۲ روستای آمل در یک سال گذشته پایلوت اجرای طرح‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شد.

سید عباس حسینی در نشست شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: ۳۲ روستای آمل در یک سال گذشته پایلوت اجرای طرح‎های اقتصادی و سرمایه‎گذاری شد.

وی افزود: این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و طرح‌های اجتماعی در حوزه پسماند با همکاری استانداری مازندران اجرایی می‌شود.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان تلاش شد تا توجه ویژه به حوزه دانش‌بنیان انجام شده و شاهد تحرک‌های جدی باشیم، تصریح کرد: ارتباط با گروه‎ها، عناصر نخبه و تأثیرگذار شهرستان در قالب میزهای تخصصی پیگیری شده و با توجه به توانایی کم اقتصادی، بودجه‎ای و نیروی انسانی از ظرفیت‎های مردمی برای پیشبرد برنامه‎های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان بهره بردیم.

حسینی بیان کرد: برای مدیریت شهرستان همه ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی منطقه در طول یک سال اخیر بهره گرفته شد همچنین نواقص موجود بررسی شده و ریشه‌یابی شد.

وی با بیان اینکه تعریف روستاهای الگو برای حوزه اقتصادی و اجتماعی از مهمترین برنامه‎هایی بود که در یک سال گذشته با راه‌اندازی میزهای تخصصی پسماند، روستا و آمل‎شناسی در نظر گرفته شد، ادامه داد: برنامه کاهش تولید زباله و مدیریت زباله از مبدأ در ۲۵ روستای آمل در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه زباله مهمترین معضل شهرستان آمل محسوب می‌شود، افزود: برای برنامه کوتاه‎مدت کاهش تولید زباله در دستور قرار دارد با تلاش همه‌جانبه می‎توان بخش مهمی از زباله تولیدی شهرستان برای سال‎های آینده را مدیریت کرد.

وی بیان کرد: تعریف طرح‎های سرمایه‌گذاری روستایی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۸ روستای شهرستان از دیگر برنامه‎های تدوین شده است.

حسینی گفت: امیدواریم با حمایت نهادهای حمایتی بتوان در حوزه کاهش بیکاری در روستاها، کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و توسعه اقتصادی روستاها گام اساسی برداشته شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.