با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۶۳ درصد مازندرانی‌ها واکسینه شدند/ کاهش ۸۰ درصدی بستری کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۶۳ درصد مردم مازندران یک دز واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز واکسیناسیون آنها کامل شده است.

منتشر شده

در

سید عباس موسوی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی مازندران، اظهار کرد: روند ابتلا و بستری شدن به کرونا در مازندران پایین است و روزهای خوب و آرامی را شاهد هستیم البته این امر دلیلی بر رعایت نکردن هموطنان، ماسک نزدن و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌شود زیرا کرونا ویروسی منحوس و به شدت سرکش بوده و هر لحظه ممکن است با رویه جدید بسیار خطرناک شود.

وی با اشاره به اینکه میزان بستری بیماران کرونایی در مازندران نسبت به پیک پنجم به میزان ۸۰ درصد کاهش داشته است، افزود: تثبیت وضعیت مطلوب استان در زمینه کرونا به رعایت کردن پروتکل و شیوه‌نامه بهداشتی همه مردم بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه روند واکسیناسیون کرونا در مازندران مطلوب است، تصریح کرد: مازندران در روند واکسیناسیون نسبت به سایر استان‌ها سرعت خوبی دارد، البته اگر برخی مراکز در بعضی روزها تعطیل می‌شود به دلیل پتانسیل موجود و استقبال پرشور مردم برای تزریق است.

این مسؤول ادامه داد: ظرفیت مازندران برای واکسیناسیون بیش از ۱۰۰ هزار واکسن است همچنین در طول روز توان تزریق بالایی داریم و معمولا سعی داریم سرانه واکسن بالایی دریافت داشته باشیم.

موسوی با اعلام اینکه طی روزهای اخیر یک محموله ۱۱۰ هزارتایی واکسن دریافت کردیم، متذکر شد: از این میزان تنها در روز نخست حدود ۹۰ هزار واکسن تزریق شد و طبیعی است که در روز دوم میزان واکسن کمتر تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۳ درصد مردم مازندران یک دز واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز واکسیناسیون آنها کامل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات دررمانی مازندران درمورد واکسیناسیون مرحله سوم کادر درمان که گفته می‌شود از نوع فایزر خواهد بود، به خبرنگار فارس گفت: در زمینه واکسیناسیون مرحله سوم و نوع واکسن هنوز به مازندران ابلاغیه‌ای ارسال نشده است./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.