با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

660 طرح عمرانی اوقاف در بقاع متبرکه کشور درحال اجرا است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه هم اکنون 660 طرح عمرانی در بقاع متبرکه کشور در حال اجرا است، گفت: سازمان اوقاف بخشی از اعتبار طرح جامع آستان امامزاده عبدالله آمل را تأمین می کند.

حجت الاسلام محمد نوروزپور در دوره آموزشی هیأت امنا و خادمین بقاع متبرکه مازندران در مرکز افق آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون حدود 660 طرح عمرانی در قالب طرح های توسعه ای، بهسازی و نوسازی بقاع متبرکه، اماکن زیارتی و مقدس کشور در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی این طرح ها متفاوت است و تعدادی از آنها تا دهه فجر امسال بهره برداری می شوند.

وی افزود: حدود 95 درصد از بودجه های مربوط به هزینه طرح های عمرانی در سطح بقاع متبرکه از محل کمک های مردمی، خیران و نذورات اهدایی تأمین می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این سازمان کمتر از پنج درصد در تأمین منابع مالی و اختصاص اعتبار برای طرح های عمرانی کمک می کند، با اشاره به طولانی شدن روند ساخت طرح جامع آستان مقدس امامزاده عبدالله آمل، تصریح کرد: پس از گذشت بیش از 15 سال از اجرای طرح آستان امامزاده عبدالله شاهد اقدامات خوبی از سال های گذشته تاکنون هستیم، عملیات سفت کاری و توسعه حرم انجام شده و مرحله نازک کاری در حال اجرا است.

وی گفت: برای اعتبار مورد نیاز برای تکمیل توسعه صحن مطهر و طرح جامع پیرامونی آستان مقدس امامزاده عبدالله بازدیدهایی انجام شد و با بررسی آخرین وضعیت پیشرفت کار، گزارشات لازم به رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور داده می شود تا حداقل برای سال مالی آینده بخشی از اعتبار مالی مورد نیاز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تأمین شود.

نوروزپور خاطرنشان کرد: شتاب بخشیدن به روند تکمیل طرح توسعه و جامع آستان مقدس امامزاده عبدالله در دستور کار قرار دارد و اگر بتوانیم از محل موقوفات بلامانع و موقوفات بلاقید با اجازه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که در اختیار سازمان اوقاف است اقدام شود می توان برای شتاب بخشیدن به این طرح مهم که از مکان های پرتردد شهروندان و زائران از مناطق مختلف کشور است، گام بزرگی برداشت.

وی متذکر شد: برگزاری دوره آموزشی هیأت امنا و خادمین بقاع متبرکه مازندران در مرکز افق آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل پرشور برگزار شد و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هر سال دوره های آموزشی برای هیأت امنا و خدام بقاع متبرکه در استان ها و شهرستان ها برگزار می‌کند تا خادمین و هیأت امنا با مأموریت های جدید حوزه بقاع متبرکه آشنا شوند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: مازندران دارای یک هزار و 361 بقعه متبرکه و زیارتی است و از استان هایی به شمار می آید که بیشتر مقابر امامزادگان در کشور را به خود اختصاص داده است.

نوروزپور با اعلام اینکه این مهم نشان دهنده دعوت مردم دیار علویان از فرزندان و نوادگان ائمه اطهار برای ترویج معارف اهل بیت و تعالیم دینی و قرآنی است و مازندران به عنوان نخستین پایگاه شیعیان جهان مأمن و ملجأ اهل بیت(ع) است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.