با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

حدود ۷ هزار خانوار آملی زیر چتر حمایتی کمیته امداد/ مرکز نیکوکاری رسانه در آمل افتتاح می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی آمل با اعلام اینکه 6 هزار و 875 خانوار آملی زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد 43 مسکن نیازمندان تحت حمایت در حال ساخت است.

منتشر شده

در

حبیب‌الله قلی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: تعداد ۶ هزار و ۸۷۵ خانواده این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: این افراد شامل سالمندان بالای ۶۰ سال که از لحاظ معیشتی مشکل دارند، زنان سرپرست خانوار و مردان زیر ۶۰ سال دارای بیماری سخت جز بیماری اعصاب روان هستند.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با بیان اهمیت مستحق بودن معیشتی افراد زیرپوشش، تصریح کرد: بحث توانمندسازی خانوارها اهمیت ویژه دارد البته یکی از بحث‌های اساسی در خانواده‌ها موضوع اشتغال است و سعی داریم با آموزش‌های لازم و تقبل هزینه‌های آن به متقاضیان وام اشتغال داده یا براساس قرارداد با کاریابی‌ها، مؤسسات و شهرک‌های صنعتی، افراد متقاضی معرفی به کار می‌شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه افراد حقیقی، حقوقی و شرکت‌های صنعتی بسیار مایل هستند که از کمیته امداد نیرو بگیرند زیرا تا دو سال حق بیمه افراد توسط کمیته امداد پرداخت شده و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام به کارفرمایان به ازای هر نفر تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد براساس نیاز خانواده‌ها امدادرسانی می‌کند و مهمترین بخش‌ها مسکن، اشتغال و درمان است.

قلی‌پور با بیان اینکه ۶۰۰ خانوار مستأجر تحت حمایت در آمل داریم، ادامه داد: اگر هر خانواده یک قطعه زمین به مساحت ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر معرفی کند با کمک بسیج سازندگی و بنیاد مسکن وام مسکن و تسهیلات ویژه درنظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‎اکنون ۴۳ مسکن افراد نیازمندان کمیته امداد در این شهرستان در حال ساخت است، یادآور شد: ۸۵۰ دانش‎آموز تحت حمایت در این شهرستان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند که ۳۵ دانش‌آموز در این بین یتیم هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین متذکر شد: حامیان در این طرح‌ها به صورت مستقیم مبلغ حدود ۶۵۰ هزار تومان به حساب ایتام و دانش‌آموزان تحت حمایت پرداخت می‌کنند.

این مسؤول با اعلام برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، اردویی و برگزاری نشست‌هایی در فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا ویروس و برگزاری کلاس‌های مختلف در مناطق آسیب‌پذیر گفت: با استفاده از صندوق امداد ولایت زیرنظر بانک مرکزی و بانک ملی وام کارگشایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان به افراد تحت حمایت و افراد نیازمندان بدون بهره اختصاص می‌یابد.

قلی‌پور با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اعتبارات استان مازندران در کمیته امداد به مددجویان شهرستان آمل اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: برای حمایت هرچه بهتر مددجویان و افراد زیرپوشش، نیازمندان حمایت و همدلی خیران هستیم و در همه بخش‌ها دستان توانمند خیران را می‌فشاریم.

 

مرکز نیکوکاری رسانه در آمل افتتاح می‌شود

رابط خانه مطبوعات شهرستان آمل در این نشست اظهار کرد: خبرنگاران آملی همیشه کمک حال مردم بودند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان عمل می‌کنند.

مهدی غلامی، خبرنگاران و اصحاب رسانه را حلقه اتصال مردم و مدیران دانست و افزود: انتشار اخبار و گزارشات خبرنگاران برای نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد نیز توانسته حامیان و خیران زیادی را برای کم کردن فقر و ریشه‌کنی آن به عرصه خدمت و تلاش صادقانه سوق دهد.

وی گفت: پس از مذاکرات لازم با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، رئیس کمیته امداد آمل و مسؤولان این نهاد حمایتی، مرکز نیکوکاری رسانه آمل در آینده نزدیک افتتاح می‌شود تا اصحاب رسانه‌ای که درگیر بیماری یا مشکل عمده هستند مورد حمایت قرار گیرند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.