با ما همراه باشید

تکنولوژی

آموزش مهارت‌محور دستور کار وزارت علوم قرار دارد/ احداث خوابگاه‌های متأهلی

منتشر شده

در

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش مهارت‌محور هم اکنون دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد همچنین به پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشکده‌های فنی در کشور در سفرهای رئیس جمهور اعتبار لازم تخصیص داده می‌شود تا در سریع‌ترین زمان تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه افتتاح پروژه های دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین و بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی آمل، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام علم و تحقیقات، اظهار کرد: در سفرهای ریاست جمهور به استان‍‌های کشور اعتباراتی برای آموزش عالی در نظر گرفته شده تا براساس اولویت بندی تخصیص لازم انجام گیرد.

وی افزود: اولویت اعتبارات به پروژه‌های دارای ردیف و با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد بوده که برای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده تا در مدت دو تا سه سال آینده شاهد افتتاح آنها باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه در زمینه آموزشکده‌های فنی دانشگاه فنی‌وحرفه ای هم اعتبارات لازم پیش‌بینی شد، تصریح کرد: مسئله آموزش مهارت‌محور هم اکنون دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد همچنین به پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشکده‌های فنی در کشور در سفرهای رئیس جمهور اعتبار لازم تخصیص داده می‌شود تا در سریع‌ترین زمان تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

زلفی گل در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد کمبود خوابگاه‌های دانشجویی که از مشکلات دانشگاه‌های دولتی و دیگر دانشگاه است و برنامه‌های سال آینده وزارت علوم و تحقیقات در این زمینه، گفت: برای ساخت خوابگاه‌ها با توجه به محدودیت مالی از ظرفیت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در تأسیس و احداث خوابگاه‌های متأهلی گام‌های مؤثر برداشتیم و در سال آینده برای اینکه به صورت جدی و زودهنگام این مسئله را حل کنیم وام‌های دانشجویی و اعتبارات لازم برای رهن ساختمان‍‌ها و خوابگاه‌ها در نظر گرفتیم تا مشکلات برطرف شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دستاوردهای سفر به مازندران، خاطرنشان کرد: در سفر به این استان از مجتمع‌های آموزش عالی شهرهای مختلف بازدید داشتیم و دو پروژه تصفیه‌خانه و دانشکده علوم پایه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افتتاح شد.

زلفی گل گفت: در شهرستان آمل نیز پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین به بهره برداری رسید که با حمایت و تلاش خیران نیک‌اندیش در تأمین مالی و تجهیز گام بسیار ارزشمند برداشته شد.

وی بیان کرد: مازندران از استان‌های شاخص و زبانزد در بحث امنیت غذایی و سلامت غذایی است و ایجاد دانشکده دامپزشکی در مازندران می‌تواند در این دو مسئله اساسی مؤثر واقع شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.