با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

احیای 223 واحد صنعتی راکد در مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران با بیان اینکه تعداد ۲۲۳ واحد صنعتی و تولیدی مازندران که راکد بود با مصوبات ستاد تسهیل فعال شد، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید بتواند مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

سید محمود حسینی‌پور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های جلسات اقتصادی این است که از نزدیک بسیاری از مشکلات و پرونده‌های لاینحل که در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی پیگیری نمی‌شود را حل می کنیم و مصوبات ستاد تسهیل باید طبق قانون اجرا شود؛ اگر فردی و دستگاهی از مصوبات امتناع کرد باید پاسخگو باشد و عدم اجرای آن قابل پذیرش نیست.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید متوجه شویم با چه روشی و با چه نگاهی مسایل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حل شود، تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید بتواند مسائل و مشکلات تولیدکنندگان که در روال عادی حل شدنی نیست را حل کند و در این جلسات بسیاری از واحدها احیا شدند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۲۳ واحد در مازندران راکد بوده و با مصوبات ستاد تسهیل فعال شد، گفت: بازدیدهای زیادی از واحدهای صنعتی در سفر به آمل انجام شد و قول دادیم تا مسائل در ستاد تسهیل حل شود ولی باتوجه به اینکه روال جلسات و تشریفات آن واحدها طی نشد ممکن است در ادامه پیگیری لازم انجام شود، این پرونده ها باید آماده شده و در جلسات بعدی ستاد تسهیل بررسی و مصوب شود.

حسینی‌پور متذکر شد: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که قطب صنعتی شهرستان آمل در مازندران حفظ شود، نه تنها باید قطب صنعتی آمل حفظ شود بلکه باید مرجعیت خود را این شهرستان در تبادل، بازرگانی و صادرات کالا ارتقا دهد زیرا تراکنش مالی آمل همیشه برتر از شهرهای دیگر استان بوده و به این دلیل به قطب اقتصادی استان تبدیل شد.

وی با اعلام اینکه باید چشم انداز جدید برای آمل ایجاد شود، ادامه داد: در این بازدیدها یک فعال اقتصادی اعلام کرد که تولیدی در یکی از میوه‌ها همانند توت فرنگی ایجاد کرده و این تولید فاخر با استفاده از کسب مجوزات لازم باید توسعه پیدا کند تا در دل مسیر صادرات قیمت آن افزایش داشته و در شهرستان آمل باید  برند شوند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه باید تولید توت فرنگی و برندسازی آن توسعه یابد، یادآور شد: هر کار فاخر در استان باید توسعه یابد و مسوولان وظایف خود را به درستی انجام دهند تا برندهای قابل تایید توسعه یابد و صادرات محور شود.

 وی با اشاره به بازار عظیم چین، روسیه و هند برای صادرات مازندران، افزود: کشورهای زیادی بازار هدف ما هستند و در برندسازی برخی محصولات در حوزه باغداری و کشاورزی برآن هستیم که بتوانیم درآمد بیشتر برای کشاورزی مان ایجاد شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید در آمایش سرزمینی به سمتی رویم که از زمین‌های در اختیار کشاورزان بهترین بهره را ببریم و بهره‌وری را ارتقا دهیم، یادآور شد: نباید کشاورزی مان فقط به کشت برنج اختصاص یابد البته باید با تکنولوژی‌های جدید برندسازی کرده و توسعه را ارتقا دهیم تا موازنه درست برقرار شود و به سمت تولیدات دانش بنیان محور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: زمین های کشاورزی، تولید و صنعت دانش بنیان محور باشند و شکل سنتی برنج به دانش‌بنیان تغییر یابد و باید تغییر را آغاز کنیم البته نغییرات باید با حساب و کتاب باشد.

حسینی‌پور با اعلام اینکه باید تولیدات فاخر و تحول آفرین در بین کشاورزان در دستور کار قرار گیرد و با برنامه پیش رویم تا کشاورزان پای کار بیایند، خاطرنشان کرد: در صنعت هم لازم است محور تولیدات صنعتی آمل برای چشم‌انداز ۲۵ ساله دانش‌بنیان شود تا در رقابت‌های بین‌المللی پیروز باشند و فعالان صنعت و تولید آمل برای خودشان تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در روند تولید و صنعت یک رویه غلط را تجربه کردیم و پای آن ایستاده‌ایم که آیا از مجموعه اداره کل صمت چیزی به تولید اختصاص داده می‌شود که باید بدانیم در این زمینه چیزی به دست نمی‌آید، افزود: باید به صورت دانش بنیان وارد میدان شویم، منتظر دولت نباشیم زیرا دولت نقش حمایتی و راه انداز دارد و بیش از این نباید  از دولت انتظار داشت.

استاندار مازندران با اشاره به لزوم ارتباط با دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه نوشیروانی بابل از دانشگاه‌های مادر است و باید ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان ایجاد شود، آمل را نباید به روزمرگی پیش ببرید زیرا آمل از شهرهای اثرگذار مازندران با تمدن بالا بوده و تا ۹۰۰ سال تاریخ آمل اثبات شده است که جزو شهرهای قدیمی کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ منطقه با فعالیت در آمل توانستند در دنیا رقابت کنند در حالی که کشور در تحریم سنگین اقتصادی قرار دارد ولی این واحدها به رشد و تولید ادامه می‌دهند.

حسینی‌پور با بیان اینکه باید اقتصاد مازندران با آمل تنظیم شود، گفت: بخش مغفول مانده در آمل گردشگری صنعتی است زیرا این شهرستان از جغرافیای خاص بهره می‌برد و کریدور شمال جنوب و شرق غرب بوده و از ویژه‌ترین منطقه برای گردشگری است که تنها فعالیت در حوزه قله دماوند و کوهنوردی می‌تواند دستاورد بزرگی به ثمر بیاورد.

وی با اعلام اینکه باید در حوزه گردشگری تحول بزرگ ایجاد شود و از آمل توقع ویژه داریم، ادامه داد: با وجود شهرک صنفی بنکداری، شهرک صنفی برنج، شهرک صنفی میوه و تره بار و ایجاد شهرک صنفی اتومبیل فضای برای ترقی روزافزون این شهرستان فراهم است.

استاندار مازندران گفت: برای حل مشکلات جوانی جمعیت، کمبود و کاهش جمعیت در مازندران، کاهش آمار اعتیاد و طلاق باید همه مسؤولان پای کار بیایند و ایفای نقش کنند.

وی با اعلام اینکه کشورمان هم اکنون در سخت‌ترین و بدترین محاصره اقتصادی دشمنان قرار دارد ولی ملت مان تسلیم نمی شود، بیان کرد: باید همه مازندران در حوزه اقتصادی، تولید و دانش بنیان دست به راهکار اساسی بزند و وارد میدان شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.