با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ارائه خدمات بهزیستی به 600 هزار مازندرانی

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به 600 هزار مازندرانی، گفت: بیش از 25 درصد جمعیت استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

منتشر شده

در

فرزاد گوهردهی چهارشنبه‌شب در بازدید از فعالیت‌های اداره بهزیستی این شهرستان و دیدار با خیران، اظهار کرد: با توجه به اینکه بهزیستی در همه شهرهای مازندران دارای اهمیت است شهرستان آمل به دلایل مختلف از اهمیت فراوان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی در استان مازندران به بیش از ۶۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد که بیش از 25 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود، افزود: 7 هزار و ۳۸۵ نفر در آمل جامعه هدف ما را در حوزه توانبخشی تشکیل می‌دهند همچنین تعداد یک هزار و ۲۰۳ پرونده در حوزه اجتماعی تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه طی سال گذشته مبلغ یک میلیارد ریال مساعدت مالی و مستمری به جامعه هدف در حوزه توانبخشی و اجتماعی داشتیم، تصریح کرد: بیش از ۹ میلیارد ریال نیز مساعدت به جامعه هدف در این دو بخش انجام شد.

این مسؤول با بیان اینکه تعداد افراد مستمری‌بگیر جامعه توانبخشی در آمل تعداد یک هزار و ۳۵۰ نفر هستند، ادامه داد: تعداد 339 نفر در حوزه اجتماعی و تعداد 817 نفر در حوزه هدفمندی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

گوهردهی با اشاره به جمعیت 4 هزار و ۶۳۱ نفری در حوزه توانبخشی، یادآور شد: در مجموع 5 هزار و ۴۴۸ نفر از جامعه هدف بهزیستی در آمل خدمات مختلف را دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اختصاص 15 درصد از اعتبارات مازندران به شهرستان آمل در حوزه پیشگیری، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۸ مرکز بهزیستی برای ارائه خدمات در شهرستان آمل راه‌اندازی کردیم که شامل مراکز بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مشاوره‌های تخصصی و عمومی، مرکز ژنتیک، مرکز اقامتی بهبود بازتوانی، مراکز سیار سرپایی ترک اعتیاد(MMT)  و دیگر مراکز هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه حدود یک هزار معتاد آملی در مراکز اقامتی و سرپایی تحت نظارت بهزیستی خدمات مختلف دریافت می‌کنند، بیان کرد: تعداد ۹۴ مهدکودک آمل در حوزه اجتماعی با تقسیم‌بندی در سه بخش شهری، روستایی و حاشیه فعالیت دارند همچنین یک مرکز شبه خانواده در این شهرستان فعال بوده که فرزندان ۱۲ تا ۱۸ سال را نگهداری می‌کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه در استان مازندران دو مرکز حمایتی کودکان کار ارائه خدمات را عهده‌دار هستند، یادآور شد: یکی از این مراکز در شهرستان آمل فعالیت دارد البته یک مرکز حمایتی زنان آسیب‌دیده، دو پایگاه خدمات اجتماعی، دو کلینیک هم‌پا، یک دفتر امور زنان، یک مجتمع هم‌پا و یک مؤسسه خیریه در این حوزه فعالیت دارند.

گوهردهی با اشاره به اینکه مبلغ حدود 8 میلیارد ریال اعتبار حوزه اجتماعی شهرستان آمل از سوی اداره‌کل بهزیستی مازندران است، بیان کرد: توان‌خواهان بینایی، جسمی، ذهنی، روانی، شنوایی، صوتی و گفتاری در حوزه توانبخشی از طریق مراکز اقامتی، حضور در منازل یا مراکز روزانه از ما خدمات لازم دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه برای تعداد 100 مددجوی آملی در مراکز شبانه‌روزی طی سال گذشته مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، گفت: همچنین حدود ۱۰۰ نفر از توان‌خواهان آملی حق پرستاری دریافت می‌کنند و برای 20 نفر از توان‌خواهان طی سال 1398 بیش از 240 میلیون ریال کاشت حلزون گوش انجام شد که تمام هزینه‌ها توسط سازمان بهزیستی انجام شده است همچنین هیچ یک از درخواست کاشت حلزون نیازمندان در مازندران و شهرستان آمل بر روی زمین نماند و همه کاشت حلزون افراد تحت حمایت انجام شد.

گوهردهی با اعلام اینکه تعداد 186 نفر از توان‌خواهان آملی از خدمات توان پزشکی معلولان با هزینه 549 میلیون ریال بهره می‌برند، اظهار کرد: برای تعداد ۶۰ معلول در این شهرستان از سوی صندوق درمانی بهزیستی کمک هزینه درمان تعلق گرفت و تعداد 100 نفر هم از وسایل بهداشتی معلولان بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه بخش عمده توان‌خواهان بهزیستی مربوط به مشکلات جسمی است، بیان کرد: تعداد 3 هزار و 100 معلول جسمی در این شهرستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

این مسؤول با اشاره به تماس بسیاری از شهروندان با شماره 123 مرکز اورژانس اجتماعی، گفت: بخش زیادی از خدمات بهزیستی از طریق تماس تلفنی با شماره 123 اورژانس اجتماعی انجام می‌شود که مشاوره‌های تلفنی و انجام برخی مداخلات در دستور کار قرار دارد همچنین در این بخش تعداد 10 نفر مشغول فعالیت هستند تا روز به روز بر تعداد آسیب‌های اجتماعی نیازمند مداخله کاسته شود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.