با ما همراه باشید

تکنولوژی

بهره‌برداری از پروژه‌های دانشگاه فناوری‌های نوین آمل با ۴۰۰ میلیارد اعتبار

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با حضور وزیر علوم و تحقیقات با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به عنوان نخستین دانشکده دامپزشکی شمال کشور شامگاه چهارشنبه با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در این مراسم اظهار کرد: این پروژه بزرگ به متراژ ۴ هزار و ۷۶۴ مترمربع در پنج طبقه با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال طراحی شده است.

اکبر حاجی زاده افزود: ۸ کلاس، ۱۲ آزمایشگاه و اتاق اساتید در این پروژه که در زمینی به مساحت ۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع درنظر گرفته شد، به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ عضو هیأت علمی به همراه ۴۸ یاوران علمی، یک استاد تمام، ۱۲ دانشیار و ۳۶ استادیار در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل، خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار دانشکده فعال شامل دامپزشکی، زیست فناوری، گیاهان دارویی و فناوری نوین داریم که ۵ رشته کارشناسی ارشد، ۱۲ رشته کارشناسی و دو رشته کاردانی مشغول به جذب دانشجو هستند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در سال ۱۳۸۸ با توصیه آیت الله جوادی آملی مفسر کبیر قرآن مبنی بر لزوم ایجاد دانشگاه دولتی در آمل، در دهه کرامت دانشکده دامپزشکی ایجاد شد، تصریح کرد: برای نخستین بار دو رشته که برای اولین بار در کشور ایجاد شدند شامل بهداشت مواد غذایی و بازرسی گوشت در دانشکده دامپزشکی شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به تلاش خیر نیک اندیش مرحومه زهرا تفضلی در ایجاد و راه اندازی دانشگاه فناوری‌های نوین، خاطرنشان کرد: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خیران بیش از ۱۳ میلیارد تومان به این دانشگاه کمک کردند.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانشجوی غیربومی در این دانشگاه، یادآور شد: این دانشگاه در بررسی های اخیر جزو دانشگاه های جامع زیر ۲۰ سال بوده که رتبه پنجم را در کشور دارد همچنین در شاخص سرانه مقالات علمی اعضای هیأت علمی رتبه اول و در ضریب تأثیر نشریه هم رتبه نخست را به خود اختصاص دادیم.

وی با اعلام اینکه ساختمان دانشکده دامپزشکی سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شد و با طراحی در چهار فاز کار خود را آغاز کرد، گفت: با ساخت و تجهیز این دانشکده برای ۵۰۰ دانشجوی رشته دامپزشکی فضای مجهز و مناسب آموزشی و آزمایشگاهی مهیا شد.

حاجی‌زاده با قدردانی از خدمات ارزنده خیران نیک اندیش آملی در مراحل مختلف ایجاد پروژه‌های دانشگاه فناوری‌های نوین، بیان کرد: در زمینه ساخت خوابگاه دانشگاه برای اجرا و تسریع آن در بررسی ماده ۲۳ طی سفر ریاست جمهوری با اختصاص ردیف ملی اعتبار ۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و این اعتبار برای آینده نیز مبلغ ۲۰ میلیارد تومان است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.