با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تجلیل و اهدای درجه به آتش نشانان آملی

در مراسم روز ملی آتش نشانی و ایمنی از آتش نشانان آملی با حضور امام جمعه شهرآمل، شهردار، معاون فرماندار، معاون خدمات شهری و مدیران منطقه در سالن اجتماعات شهرداری با رعایت فاصله و پروتکل بهداشتی تجلیل شد.

منتشر شده

در

امام جمعه شهرستان آمل در این مراسم اظهار داشت ؛  از مولفه های مهم آتش نشان موفق بودن ، داشتن عشق و روحیه از خودگذشتگی و ایثار و جوانمردی است که در هرکسی این خصلت های شریف پیدا نمی شود. لذا شما آتش نشانان با داشتن چنین صفات نیکویی پا به میدان نهادید که انصافا ما باید در این زمینه از شما آتش نشانان بیشتر بیاموزیم.

 حجت الاسلام مرتضوی افزود : در حادثه پلاسکو صاحبان با دیدن حریق ثروت خود را رها و فرار کردند و این آتش نشانان بودند که با علم به فرو ریختن ساختمان خود را به دل آتش زدند . این حرکت آتش نشانان مانند جهاد در دوران دفاع مقدس بود که در شب عملیات رزمندگان برای باز کردن معبر خود را به روی مین می انداختند و با علم به اینکه جانشان را از دست خواهند داد دیگران را نجات می دادند.

امام جمعه شهرستان آمل در ادامه از خدمت خالصانه شهردار فعال و دلسوز که از زمان شروع خدمت در شهرداری آمل با توجه به مشکلات عدیده ای که وجود داشت موفق به افتتاح چندین پروژه شد تقدیر و تشکر کرد و برای شورای اسلامی شهر و پرسنل خدوم شهرداری به ویژه آتش نشانان زحمت کش آرزوی سربلندی و سلامت کرد.

کمبود امکانات آتش نشانی در سایه بلندمرتبه سازی ها

سید حمید هاشمی شهردار آمل در این مراسم ضمن تبریک  به مناسبت 7 مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی افزود : آتش نشانان فداکارانی بی ادعا هستند که همیشه کمتر دیده می شوند. با تمام مشکلات و نارسایی ها و کاستی ها فقط به فکر حفظ جان و مال و ناموس شهروندان هستند.

وی با اشاره به شغل خطیر و پر استرس آتش نشانی خاطر نشان کرد ؛شما  آتش نشانان همه نوع فداکاری و جان فشانی انجام می دهید تا پاکترین لقمه را بر سر سفر هایتان ببرید. 

شهردار آمل ضمن تقدیر از آقای کاویانپور سرپرست قبلی سازمان آتش نشانی،گفت: شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل در جهت ارتقای توانمندی سازمان آتش‌نشانی و آموزش‌های همگانی برای شهروندان تاکید دارد و اقداماتی که در جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث صورت می گیرد در سازمان آتش نشانی دارای اولویت است.

هاشمی با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات وماشین آلات مورد نیاز درسازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل مشهود است، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از این کمبودها  مربوط به وارداتی بودن تجهیزات است .

هاشمی ادامه داد، اکنون رشد روز افزون و بلندمرتبه سازی ساختمانها در سطح شهر نیاز به تجهیزات بالابر در سوانح احتمالی مورد نیاز هست که امیداریم با بهتر شدن شرایط اقتصادی و رفع موانع نسبت به افزایش تجهیزات اقدام شود.

همگانی کردن آموزش ایمنی برای شهروندان

وی همچنین بر لزوم آموزش و آمادگی پرسنل آتش نشانی در همه مواقع  تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید بدانند که در هنگام بروز بحران چه نقشی می توانند داشته باشند و همچنین ارتقای توانمندی های شهروندان و نحوه مواجه با سوانح نیز مهم است و باید مورد توجه باشد.

شهردارآمل از سرپرست جدیدسازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری این شهر خواست ؛ همگانی شدن آموزش ایمنی و خودمراقبتی در برابر حوادث را در دستور کار جدی قرار دهند.

سید حمید هاشمی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد : به مردم قول می دهیم در کمال وحدت و یکدلی اگر یک روز هم هستیم با عزت هستیم و به احدی اجازه دخالت و ورود نخواهیم داد و یاد گرفتیم به هیچ نقطه ای جز هدفمان توجه نکنیم و با تمام وجود و تمام توکل به حضرت باری تعالی و کمک و همدلی همه عزیزان دلسوز شهری و استانی به راهمان با قدرت و جسورانه و محکم ادامه می دهیم تا اتفاقات خوب برای این شهر بیافتد .

هاشمی ادامه داد: این شهر و مردم آن بسیار والاترو برازنده تر از این خدماتی هستند که ما و مجموعه خدوم شهرداری دارد ارائه می کند. انشاالله در آینده حتما جبران این قصور خواهد شد.  

امید صالح پور سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان و سرداران دفاع مقدس و شهدای آتش نشان و همکار مرحوم حسن علیزاده گفت : آتش نشانی یک شغل نیست بلکه عشق به همنوع  است که یک آتش نشان از جان خود برای حفظ مال مردم می گذرد.

در ادامه از پرسنل نمونه آتش نشانی شهرداری آمل با اهدای لوح سپاس تجلیل و به دو آتش نشان به صورت نمادین درجه آتش نشانی اهدا شد


.

 

 

دسته بندی اخبار

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.