با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تصادف و سقوط عوامل اصلی ضربه مغزی در ایران است

رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران تصادف و سقوط از ارتفاع را 2 عامل اصلی ضربه مغزی در کشور اعلام کرد.

منتشر شده

در

دکتر سید ابراهیم کتابچی در حاشیه انتخابات انجمن جراحان مغز و اعصاب منطقه یک کشور در بیمارستان شفا ساری در گفت و گو با خبرنگاران گفت که برای جلوگیری از بیماری های مغزی و اعصاب در کشور باید در برابر ضربه از سرمان حفاظت کنیم.
وی اجرای این برنامه را در گروه آموزش های لازم برای چگونگی حفاظت از سر و ضربه خوردن دانست.
** افزایش 1.5 برابری جراح مغز و اعصاب در برنامه 1404
این جراح مغز و اعصاب کشور گفت که هم اکنون 800 جراح مغز و اعصاب در ایران داریم که به ازاء هر 100 هزار جمعیت یک متخصص جراحی مغز و اعصاب وجود دارد.
دکتر کتابچی افزود : براساس برنامه وزارت بهداشت و درمان برای فراگیر شدن جراحان متخصص مغز و اعصاب در ایران و توزیع مناسب آن در بین استان های کشور تا پایان برنامه چشم انداز 1404 تعداد این جراحان در کشور به 2 هزار نفر می رسد.
وی یکی از راهکارهای مناسب برای تحقق این برنامه را اجرای برنامه آموزشی 9 ماهه برای جراحان عمومی در کشور دانست.
وی اظهارداشت : هم اکنون توزیع جراح مغز و اعصاب در کشورمان یکنواخت نبوده و باید به گونه برنامه ریزی شود که توزیع این پزشکان در تمام استان های کشور به حالت تعدیل برسد.
دکتر کتابچی افزود : اگرچه تعداد جراحان مغز و اعصاب در ایران از ایالت آمریکا نیز بیشتر است، ولی از لحاظ توزیع این پزشکان در شمال و جنوب و یا شرق و غرب مناسب نیست.
وی اضافه کرد : برنامه انجمن جراحان مغز و اعصاب و وزارت بهداشت و درمان در این ارتباط توزیع مناسب است و در این بخش نیز بسیاری از پزشکان جوان همراهی می کنند.
** رد تفکر مادی گرایی در پزشکان
این استاد دانشگاه های علوم پزشکی در ایران مباحث حاشیه ای پیرامون رسوخ تفکر مادی گرایی در پزشکان و غلبه این تفکر بر وظایف پزشکی گفت که تفکر مادی گرایی در کل جامعه ما رخنه کرده و این اختصاص کلی به پزشکان ندارد و در مورد سایر اشتغال نیز صدق می کند.
دکتر کتابچی معتقد است که اکثر پزشکان در کشور در انجام وظایف اصلی خود توجه زیادی به مادی گرایی ندارند و وظایف قانونی و پزشکی شان بر مادی گرایی می چربد.
دکتر سید ابراهیم کتابچی از متخصصان بزرگ مغز و اعصاب ایران زاده 1324 شهرستان بابل در استان مازندران و از شاگردان پرفسور سمیعی است .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.