با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

ثبت 7 وقف جدید در آمل/ اختصاص اعتبار 10 میلیاردی برای پروژه های عمرانی اوقاف آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اعلام اینکه 7 وقف جدید در این شهرستان انجام شد، گفت: برای پروژه های عمرانی و خدماتی آمل بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام محمدهادی بهرامی در همایش یاوران وقف و آئین تجلیل از دستاندرکاران حوزه وقف و بقاع در مرکز فرهنگی مذهبی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم(ع) اظهار کرد: موقوفات و بقاع متبرکه منشأ خیر و برکت هستند و مردم ولایتمدار همیشه به امامزادگان متوسل می شوند.

وی با اعلام اینکه امامزادگان خیر و برکت به همراه دارند، افزود: بسیاری از افراد متمول و ثروتمند توفیق ندارند در راستای امور خیر، توجه به امامزادگان و موقوفات گام بردارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه امامزادگان افراد خیر و نیک اندیش برای انجام کارهای خیر را خودشان انتخاب می کنند، تصریح کرد: تعداد 7 وقف جدید طی یک سال گذشته در این شهرستان انجام شد که در زمینه های ساخت مسجد، حسینیه و امور مذهبی بوده است.

بهرامی با اعلام اینکه نیاز امروز جامعه اسلامی انجام موقوفات با نیات جدید احساس می شود، بیان کرد: در زمینه نیات فرهنگی، قرآنی، بحث های دارو و درمان، دستاوردهای هسته ای و جهیزیه نیازمندان جامعه هدف و پزشکی احساس نیاز می شود تا خیران به این سمت سوق داده شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 99 امامزاده در شهرستان آمل وجود دارند، یادآور شد: از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه آمل در سال گذشته تاکنون چهار پروژه بزرگ اجرا شده است که دو پروژه عمرانی به اتمام رسید که شامل مکان خدماتی و سرویس بهداشتی آستان امامزاده ابراهیم و دو واحد خدماتی اداری میدان بار از موقوفه خیریه اسلامی بود.

بهرامی خاطرنشان کرد: دو پروژه دیگر عمرانی شامل ساختمان تجاری مسکونی ملا مهدی کفان و امامزاده محمد نوگردن در دست اقدام است و مراحل ساخت را طی می کند.

وی گفت: در مجموع اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان برای این پروژه ها اختصاص داده شده که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.