با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

انجام 320 وقف در مازندران/ نخستین وقف هسته ای در مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه پس از شهادت شهید فخری زاده نخستین وقف هسته ای در مازندران و شهرستان نور رقم خورد، گفت: از گذشته تاکنون تعداد ۳۲۰ وقف با نیت های مختلف در کشورمان انجام شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در همایش یاوران وقف و آئین تجلیل از دستاندرکاران حوزه وقف و بقاع در مرکز فرهنگی مذهبی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم(ع) اظهار کرد: وقف میراث گرانبها از پیامبر اکرم و پیامبران اسلام است پس خیانت به وقف خیانت به اهل بیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه اهل بیت و معصومان برای بهرمندی عموم مردم وقف می کردند، افزود: امروزه واقفان میراثدار پیامبر اسلام و امام علی(ع) هستند و باید به این کارهای خیر و نیک ببالند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه خانواده شهدا در کشورمان وقف جان کردند و از واقفان و میراثداران وقف محسوب می شوند، یادآور شد: افرادی که وقف جان و وقف مال می کنند از جمله مجاهدان هستند و واقفان همانند خانواده شهدا هم خودشان و هم فعل شان ماندگار است.

حیدری با بیان اینکه امروزه موقوقات کشورمان نسبت به گذشته بیشتر شده است، بیان کرد: این مهم نشان می دهد که همچنان فرهنگ امام حسین(ع) و اهل بیت در جامعه تجلی دارد.

وی با اعلام اینکه پس از شهادت شهید فخری زاده از بزرگان هسته ای کشورمان نخستین وقف هسته ای در مازندران و شهرستان نور رقم خورد، گفت: از گذشته تاکنون تعداد ۳۲۰ وقف با نیت های مختلف در کشورمان انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در استان مازندران وقف به صورت خاص برای قرآن، امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) نداریم، ادامه داد: مازندران از استان های شاخص کشور در حوزه وقف های بزرگ است و مردم دیدار علویان دلداده امام علی(ع) و آل اهل بیت هستند.

حیدری با بیان اینکه همه باید در هفته وقف زبان گویای بازگوی عملکرد اوقاف، امور خیریه و بقاع متبرکه باشند، خاطرنشان کرد: بزرگترین بیمارستان در استان مازندران یک موقوفه است همچنین ۹ دستگاه مدرن و پیشرفته ویژه کودکان نارس، دستگاه تصویربرداری مجهز سی تی اسکن، دستگاه ام آر آی و دستگاه ویژه آمبولانس و خدمات بیمارستانی به واسطه وقف در این مرکز بزرگ درمانی برای استفاده عموم مجهز شده است.

وی با اعلام اینکه نیت واقفان بسیار مهم است و باید نیت موقوفات در همان مکان هزینه شود، گفت: در مازندران اداره اوقاف و امور خیریه تنها نهادی است که در زمینه سرطان ورود پیدا کرده و در کنار دولت و وزارت بهداشت و درمان دست به اقدامات اساسی در زمینه درمان بیماری سرطان زده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.