با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

علامه حسن زاده آملی از ذخایر علمی و برکات بزرگ جهان اسلام است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / امام جمعه لاریجان گفت: علامه ذوفنون آیت الله حسن زاده آملی از ذخایر علمی و برکات بزرگ جهان اسلام است.

حجت الاسلام حمیدرضا شکری در دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عارف واصل، علامه ذوفنون و سالک توحیدی حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی، در روستای زادگاهش ایرا بخش لاریجان، اظهار کرد: یکی از افتخارات بخش لاریجان شهرستان آمل این است که دامن پاک خود عالم وارسته و ارزشمند همانند آیت الله حسن زاده آملی را پرورش داده است و امروزه روستای ایرا به ملجأ و پناهگاه عاشقان کوی ولایت و دادادگان مسیر الهی تبدیل شده است.

وی افزود: واقعا زبان در وصف ویژگی های عرفانی، اخلاقی، علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و فردی علامه ذوفنون نمی تواند سخن به میان بیاورد و نمی توان ویژگی ها، خصلت های بارز و برجستگی های آن عالم فرزانه را توصیف کرد.
امام جمعه لاریجان مازندران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف علامه حسن زاده آملی، یادآور شد: تعابیر مقام معظم رهبری در این بین قابل تأمل و تفکر فراوان است زیرا تعبیر مقام معظم رهبری از این چهره شاخص جهان اسلام به سالک توحیدی، عالم ربانی، نادره دوران و علامه ذوفنون است.

وی با اشاره به اینکه همگان باید تقوا پیشه کنیم و در مسیر پارسایی گام برداریم، تصریح کرد: علامه ذوفنون در تقوا و پرهیزکاری بی نظیر بود و در ولایت مداری و ولایت پذیری همتا نداشت.

شکری با بیان اینکه سراسر زندگی آیت الله حسن زاده آملی پر از ذکر الهی بود، یادآور شد: خداوند در آیات قرآن فرمودند که بسیار ذکر بگویید و انسان را به ذکر گفتن کثیر توصیه کردند.

وی با اعلام اینکه انسان با ذکر خدا ارتباط پیدا می کند و همه خیر پیش اوست پس خودِ خیر هم به سراغش می آید، گفت: خیر به دست خداوند است و خودش خیر بی نهایت خواهد بود بنابراین قرآن به عنوان کلام خدا خیر کثیر است و انبیا و اولیا هم خیر الهی هستند.
امام جمعه لاریجان با اعلام اینکه باید زیاد یاد خدا کنیم تا خیر فراوان نصیبتان شود، ادامه داد: یاد مرگ بودن انسان را تلطیف می کند و از اسارت مادیات و چاه دنیا بیرون می آورد.

وی با اشاره به اینکه یاد مرگ انسان را از ظلمت مادی بیرون می آورد، متذکر شد: باید انسان توجه عمیق به مرگ کند زیرا قیامت نزدیک است و در آن پدر و مادر از فرزندان، فرزندان از والدین و زن و شوهر از یک دیگر فرار می کنند پس در این شرایط سخت ذکر خداوند و یاد او به فریادمان می رسد.

شکری با بیان اینکه زیاد یاد مرگ بودن توبه و تزکیه می آورد و انسان را لطیف می کند، خاطرنشان کرد: آیت الله حسن زاده در تعبیر مرگ بیان کردند که خروج مؤمن از دنیا همانند بیرون آمدن کودک از رحم مادر است، بنابراین خداوند مرگ را به هیچ وجه برای ترساندن انسان نیاورده بلکه آن را زنده شدن می داند زیرا در آیات قرآن خداوند می  فرمایند که مرگ را برای شما قرار دادم تا وجودتان به احسن عمل تبدیل شود.

وی با اشاره به تعبیر امام حسین(ع) از مرگ به عنوان یک پل در زیر پای ما است، گفت: انسان باید در دنیا با انسانیت زندگی کند و به عنوان اشرف مخلوقات از سراسر دنیا و زمین با عمل صالح و کارهای خیر بهره لازم را ببرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.