با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

آثار ارزشمند و شاگردان علمی دو میراث گرانبهای علامه حسن زاده آملی هستند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرزند علامه حسن زاده آملی گفت: اگر آیت الله حسن زاده آملی به ظاهر در بین ما نیستند ولی باید از آثار ارزشمند و شاگردان بزرگوار به عنوان دو میراث گرانبهای شان بهره بگیریم.

حجت السلام عبدالله حسن زاده آملی در دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عارف واصل، علامه ذوفنون و سالک توحیدی حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی، در زادگاهش روستای ایرا بخش لاریجان، اظهار کرد: اگر در دومین سالگرد آن عالم وارسته خیل عظیمی از مردان، زنان، نسل جوان، نوجوانان، علما و اندیشمندان را از سراسر کشور شاهد هستیم به این دلیل است که همه به خاطر یک عالم برجسته و اعلام وفاداری به میراث حضرت علامه ذوفنون گردهم آمدند.

وی افزود: آنچه که آیت الله حسن زاده آملی برای ما باقی گذاشت بسیار ارزشمند هستند و باید از این میراث گرانبها استفاده کرد.

فرزند آیت الله حسن زاده آملی با بیان اینکه میراث حضرت علامه برای ما دو پیز است که باید نخست به آثار پرمحتوا و ارزشمندش اشاره کرد که هر کس به اندازه توان خود از آنها استفاده می کند.

وی ادامه داد: دومین میراث که بالاتر از آثار مکتوب بوده شاگردان بزرگوار و اندیشمندشان هستند که بزرگترین میراث تلقی می شوند زیرا آثار مکتوب باید برای ما حرف بزنند، صحبت باز کنند و به حرف بیایند البته افرادی باید باشند تا آثار را به حرف بیاورده و به زبان بیاورند.

حجت الاسلام حسن زاده آملی با اعلام اینکه اگر امروزه به ظاهر حضرت علامه ذوفنون در بین ما نیستند ولی دو میراث گرانبها برای ما برجای گذاشتند، یادآور شد: آنچه که روح پرفتوح علامه حسن زاده آملی را خوشنود می کند و سبب رستگاری ما می شود این است که از میراث ارزشمندشان بهترین استفاده را داشته باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.