با ما همراه باشید

تجارت

فعالیت 256 واحد مرغداری در آمل/ تأمین روزانه 80 تن گوشت سفید تهران از آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به قعالیت ۲۵۶ واحد فعال مرغداری گوشتی و مادر در این شهرستان، گفت: نزدیک به 80 تن گوشت سفید در تهران و میدان بهمن هر شب در آمل تأمین می شود.

مهرداد فولاد با اشاره به رتبه شاخص این شهرستان در تولید گوشت سفید مرغ، تخم مرغ و جوجه یک روزه، اظهار کرد: تعداد ۲۵۶ واحد فعال مرغداری گوشتی و مادر در این شهرستان را داریم که در زمینه تولید مرغ گوشتی، مادر، تخم مرغ و جوجه یک روزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به رتبه نخست این شهرستان در تولید گوشت سفید و جوجه یک روزه و رتبه دوم مازندران در تولید تخم مرغ، افزود: از چند ماه گذشته در قیمت مرغ و تخم مرغ دچار چالش بودیم همچنین از دی ماه 1400 با آزادسازی یارانه ها در بخش دام و طیور چالش های زیادی ایجاد شد و افزایش شدید قیمت ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه سعی کردیم با ارائه تسهیلات و اختصاص بسته های حمایتی به دامداران و مرغ داران باعث چرخش چرخه تولید شویم، تصریح کرد: در این حوزه بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

 

فعالیت 256 واحد مرغداری در آمل

فولاد با اعلام اینکه در بیشتر روزها و ماه های گذشته با چالش قیمت مرغ و تخم مرغ روبرو بودیم، با اشاره به نظارت شبانه روزی در بازار، یادآور شد: در تولید مرغ گوشتی و گوشت سفید تعداد 256 واحد فعال در آمل داریم و در این حوزه رتبه دوم مازندران را به خود اختصاص دادیم.

وی با اشاره به فعالیت چهار کشتارگاه در این شهرستان، بیان کرد: نزدیک به 80 تن گوشت سفید در تهران و میدان بهمن هر شب در آمل تأمین می شود و تلاش شبانه روزی در کشتارگاه ها با حضور بازرسان، رصد، پایش و تنظیم بازار برای کاهش قیمت ها انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با تأکید بر اینکه بیش از 300 واحد فروش مرغ در شهرستان آمل فعال هستند، گفت: محدودیت ها نیروی کارشناس و بازرس هم مانع رصد واحدهای صنفی شد و حتی با افزایش قیمت تزریق مرغ به بازار بیشتر انجام شد.

فولاد با اعلام اینکه هم اکنون در بحث مرغ بازار به آرامش رسیده و نوسانات در بازار و قیمت ها بستگی به نهاده ها و جوجه ریزی ها دارد، ادامه داد: در حال رصد جوجه ریزی و کنترل جوجه های یک روزه هستیم تا روز به روز شاهد کاهش قیمت باشیم.

وی با اشاره به برخی نارضایتی مردم در زمینه فعالیت نانوایی ها و ارائه خدمات پخت نان، متذکر شد: در بخش رصد و پایش نانوایی ها روزانه بازدیدها انجام می شود و تعزیزات و جرایمی در حوزه کم فروشی، تعطیلی بی موقع و غیرزمان تعیین شده، گران فروشی و کنجد زدن بدون درخواست متقاضی اختصاص پیدا کرد البته در این بین واحدهای خبازی زیادی به اداره تعزیزات حکومتی معرفی شدتد تا با تنظیم بازار و مبارزه با متخلفان آرامش به جامعه بازگشت داده شود.

 

تولید 500 تن عسل از مراتع ییلاقی آمل

فولاد با بیان اینکه بیشتر تنش های نانوایی ها در تعداد کیسه آرد و میزان پخت نان بود، خاطرنشان کرد: سوءاستفاده در هر حرفه و کار وجود دارد و بخشی از مشکلات با راه اندازی دستگاه کارتخوان ویژه نانوایی ها حل شده و میزان مصرفی و سهمیه آرد به ساماندهی رسید هرچند هم اکنون تزریق آرد در شهرستان به کافی انجام می شود و فعلا مشکل خاصی نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به حوزه زنبورداری و تولید عسل، به ساماندهی زنبورداران اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 500 تن عسل از مراتع و ییلاقات آمل برداشت می شود.

فولاد با اعلام اینکه هر سال زنبورداران پس از برداشت عسل بهاره و از نیمه دوم اردیبهشت تا خرداد، کندو‌ها را به مناطق ییلاقی کوچ می دهند و در مرداد تا اوایل شهریور، عسل مرغوب و معروف کوهستان را برداشت می ‌کنند، خاطرنشان کرد: عسل طبیعی لار به واسطه پوشش گیاهی آن از گیاهانی همچون آویشن و گون، یکی از بهترین نوع عسل تولیدی کشور است و خواص دارویی و طبی دارد. همچنین برداشت عسل از کلنی های زنبور که در منطقه حفاظت شده لار مستقر است ادامه دارد.

 

نصب دستگاه کاه خردکن بر روی کمباین های شالیزاری

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر فصل برداشت شالیزارهای برنج و آتش زدن کاه و کلش، بیان کرد: با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان در حال برطرف کردن آلودگی ناشی از آتش زدن باقیمانده های شالی هستیم

مدیر جهاد کشاورزی آمل ادامه داد: با نگاه دانش بنیان می توان در این بخش تولید کود کرده تا آلودگی آب، هوا و زمین کاسته شود زیرا با اختراع دستگاه کاه خردکن توسط شرکت دانش بنیان این دستگاه ها با نصب بر روی کمباین ها می توانند کاه و کش را کاملا خرد نند.

فولاد با اشاره به اینکه این دستگاه هم اکنون بر روی 120 خودروی کمباین نصب است، بیان کرد: پیشنهاد شد تا 70 درصد کمباین های وارداتی به دستگاه کاه خردکن مجهز شوند تا در آینده نزدیک شاهد آلودگی محیط زیست و هوا نباشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.