با ما همراه باشید

سیاست

لزوم رفع مشکلات تولیدکنندگان در صنعتی شهر مازندران/ هزینه 220 میلیاردی برای فیبر نوری لاریجان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به عملیات فیبرنوری با اعتبار 220 میلیارد تومانی از در بخش لاریجان، گفت: 50 درصد صنعت مازندران در آمل مستقر است و مسؤولان باید نگاه ویژه به صنعتی ترین شهر استان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، رضا حاجی پور شب گذشته در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه کشورمان روزهای بسیار سختی را تجربه می کند و اجانب استکباری سنگین ترین تحریم اقتصادی و فشارهای ظالمانه را برم مردم روا داشتند، اظهار کرد: با دشواری های اقتصادی و تحریم هم اکنون کشورمان بر روی ریل پیشرفت و ترقی گام برمی دارد و در همه حوزه ها سرآمد است.

وی با اعلام اینکه آمل شهرستان صنعتی و کشاورزی است و حدود 50 درصد صنعت مازندران در این شهرستان مستقر است، افزود: از دولتمردان، وزیر صمت و دیگر مسؤولان انتظار داریم توجه ویژه به این شهرستان داشته باشند زیرا بزرگترین شهرک صنعتی مازندران در این شهرستان مستقر بوده و در حوزه تولید، صنعت، صادرات، اشتغال و رفع بیکاری حرف های فراوان برای گفتن دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آمل تنها شهرستان در شمال ایران بوده که دارای اقتصاد کشاورزی و صنعتی است، تصریح کرد: هم اکنون در حوزه خدمات رسانی، برق و مالیات به صنعتگران دچار مشکل هستیم و این موارد گریبانگیر تولیدکنندگان شده است پس انتظار داریم زمینه برای ایجاد اشتقال و تولید با حمایت تولیدکنندگان تسهیل یابد.

حاجی پور با بیان اینکه در شهرستان آمل بیکاری نداریم ولی برخی افراد تحصیل کرده به دنبال صندلی و میز برای کار می گردند که این امکان با توجه به کوچک شدن دولت سخت است، خاطرنشان کرد: هم اکنون فضای کار برای همه جویندگان شغل در حوزه های صنعتی، تولید و کشاورزی برای جذب فراهم است.

وی با تأکید بر پیشرفت های حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: هم اکنون پس از 43 سال در آمل دانشکده پزشکی دانشجو پذیرفته است و در این شرایط سخت اقتصادی دانشجویان پزشکی در آمل ترم چهارم را سپری کردند که نشان از امید و توانمندی بالای جوانان کشور دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پس از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب برای نخستین بار  جراحی قلب باز و آنژیوگرافی قلب با تعرفه دولتی در آمل برای استفاده بیماران مهیا شده است البته روزگاری در این شهرستان یک دستگاه سی تی اسکن برای بهره گیری بیماران داشتیم ولی هم اکنون بیشتر بیمارستان های دولتی و خصوصی به این دستگاه مجهز هستند.

وی با اشاره به مستقر شده یک دستگاه ام آر آی جدید در یکی از بیمارستان های دولتی آمل، خاطرنشان کرد: با نصب این دستکاه در آینده نزدیک با تعرفه دولتی مردم از آن بهره می گیرند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعلام بهره مندی بیمارستان ها از دستگاه های سانترال اکسیژن ساز که در گذشته در هچ بیمارستانی مستقر نبود، ادامه داد: در گذشته دانشگاه تخصصی فناوری های نوین در یک ساختمان مخروبه به صورت متروکه جنب دانشکده علامه حسن زاده آملی رها شده بود ولی پس از چهار سال تلاش به بهره برداری رسید و دانشجویان مستعد و باهوش از سراسر کشور را در خود جای داده است.

حاجی پور با اشاره به ساخت پل روگذر هزار سنگر آمل به مدت 16 ماه، خاطرنشان کرد: این پل روزهای زیادی به حال خود رها شده بود ولی امروزه زیر بار ترافیک رفته است هرچند زیرگذر آن دارای مشکلاتی است که انتظار داریم همه مسؤولان استانی و شهرستان در حوزه ترافیک به سرعت ورود کنند زیرا کسبه های دور میدان هزار سنگر گلایه فراوان دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری، نظارت بر قانون و مطالبه گری است، ادامه داد: همانند پل هزار سنگر آمل را می توان به پل پارک وی در تهران با فضای بسیار کوچکتر، پل کریم خان و پل سید خندان اشاره کرد هرچند فضای زیر گذر پل هزار سنگر را این پل ها ندارند ولی طراحی آن به گونه ای است که شاهد چالش فراوان برای همشهریان دور میدان هستند.

حاجی پور متذکر شد: هم اکنون وضعیت بار ترافیک پل هزار سنگر حتی بدتر از گذشته شده است که نیازمند دقت بیشتر برای استفاده از همه فضاها تا با بررسی مجدد نواقص موجود رفع شود.

وی با اشاره به اینکه آمل در حوزه ورزش با وجود چهره های شاخص و مدال آور در میادین بین المللی، جهانی، المپیک و آسیایی سرآمد است، یادآور شد: استادیوم ورزشی شهید چمران پس 16 سال بلاتکلیفی و رها شدن هم اکنون به عنوان مکان مناسب برای تمرین ورزشکاران افتتاح شده و عملیات ساخت و تجهیز سالن ورزشی صخره نوری که دومین سالن ورزشی تخصصی مجهز صخره بعد از استادیوم آزادی در ایران است پس از چندین سال بلاتکلیفی هم اکنون با تجهیز کارگاه و فعالیت پیمانکار روند رو به جلو دارد.

حاجی پور با اشاره به عملیات فیبرنوری با اعتبار 220 میلیارد تومانی از مرکز شهر آمل و انتقال آن به بخش لاریجان، گفت: عملیات گازرسانی به بخش لاریجان به عنوان بخش کوهستانی و صعب العبور در حال انجام است که لوله گذاری ها از مسیر فیروزکوه تهران به دشت مشاء انجام شده و حتی مشعل گاز نیز از سال گذشته در روستاهای گزنگ و آبگرم روشن شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.