با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

مادران دیار امامزاده عبدالله(ع) آمل برای شهید گمنام مادری کردند

منتشر شده

در

مادران دیار امامزاده عبدالله آمل کاری کردند کارستان، گل کاشتند و با ناله و مویه‌های شان دل زمین و زمان را برای گمنامی شهید خوشنام به درد آوردند.

مردان و زنان دیار امامزاده عبدالله این شهرستان، تشییع جانانه با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس داشتند و بر روی دست خود جوان ۲۵ ساله را روانه کردند.

خوشنام ۲۵ ساله بخش شهید پرور امامزاده عبدالله در عملیات کربلای ۵ و منطقه شلمچه به شهادت رسید و پس از سال‌ها غربت طی تفحص بخش هایی از پیکر مطهرش به جمع دلدادگان مسیر شهید و شهادت بازگشت.

شهید گمنام سال‌های عشق و عاشقی صبح امروز پس از تشییع از میدان ساعت تا امام خمینی(ره) در شهرستان ساری راهی شهر هزار سنگر آمل شد و پس از تشییع بر روی دستان مرد و زن سرزمین ششم بهمن از میدان قائم تا میدان ۱۷ شهریور به زیارت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) رفت.

شیرزنان و غیور مردان بخش امامزاده عبدالله که در دامن خود نواده اهل بیت را می بینند، از میدان شهرداری تا آستان مقدس پیکر خوشنام را دست به دست چرخاندند و اشک عاشقانه ریختند.

امامزاده عبدالله که در دل خود جنگل، کوهستان، جلگه، دشت و صحرا را از خداوند به ارث برده این بار میزبان نخستین شهید گمنام در دیار خود است.

مادران این سرزمین کاری کردند کارستان، گل کاشتند و با ناله و مویه های شان دل زمین و زمان را به درد آوردند.

مادری کردند، تابوت گلگون کفن را در آغوش گرفتند، موری کردند، مجمع عروسی و دامادی برای نوجوان وطن به سر گرفتند تا کسی نگوید فرزند زهرا(س) تنها است و در غربت به سر می برد، بلکه اینجا ما تنهاییم و باید با تمسک به اهل بیت و شهدا از تنهایی دربیاییم.

در گمنامی پدر و مادر ندارند ولی این روزها همه برای شان پدر، مادر، خواهر و برادر هستند و تنها نه بلکه یک ملت خانواده شان است، یک مملکت برای شان می گرید و یک ایران داغذار آنها است.

بر روی دست مادران وطن تشییع شدند، راهی آستان امامزاده عبدالله تا پس از زیارت به سراغ تیپ مالک اشتر روند و امشب وداع فاطمی راه بیاندازند.

این شهید خوشنام هشت سال دفاع پس از وداع در بین همرزمان روزهای حماسه و خون، صبح فردا دوشنبه در محوطه مرکز عملیاتی و آموزشی تیپ مالک اشتر خاکسپاری می شود.

گزارش از: قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.