با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

معیار شرعی توسط علما دچار ابهام نیست/ تریبون نمازجمعه باید امیدبخش باشد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه معیار شرعی توسط علما دچار ابهام نیست، گفت: نه فرد و عنوان برای‌مان مهم است بلکه ایمان و دین معیار ما است.

منتشر شده

در

آیت‌الله علی معملی شب گذشته در همایش ائمه جمعه مازندران با عنوان "نمازجمعه؛ فعال سازی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی" در مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای آهنگرکلای دابودشت، اظهار کرد: امروزه ائمه جمعه وظایف خطیر و بزرگی دارند و تنها کار آنها بیانات دو خطبه نماز جمعه یا سخنرانی در مناسبت‌ها و مراسم‌ها نیست.

وی افزود: مردم این روزها بیشتر از گذشته به روحانیت و ائمه جمعه روی می‌آورند و به بیان درددل‌ها در بخش‌های مختلف می‌پردازند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان انواع مراجعات مردم در زمینه‌های مختلف به دفاتر ائمه جمعه، تصریح کرد: پس از گذشت بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی مردم کشورمان که همیشه در میدان بوده لایق بهترین‌ها هستند و باید همه مسؤولان با تلاش شبانه‌روزی همت زیادی برای مردم داشته باشند.

این مسؤول با اشاره به لزوم مشخص شدن حدود اختیارات ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: در هر شهری روزانه شاهد برگزاری جلسات تأثیرگذار رسمی و کاربردی هستیم که می‌توان به جلسات شورای تأمین و کمیته برنامه‌ریزی اشاره کرد.

معلمی با اعلام اینکه متأسفانه ائمه جمعه عضو این نشست‌های مهم و تأثیرگذار نیستند، ادامه داد: در مقابل توقع مردم این است تا مشکلات و مسائل مهم آنها در جلسات کمیته برنامه‌ریزی، شورای تأمین و دیگر نشست‌های مهم مسؤولان از سوی امامان جمعه بیان شده و چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم پیگیر پاسخ مناسب مشکلات و موانع خود از سوی ائمه جمعه در برخورد و مراودت با مسؤولان هستند، افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مازندران تاکنون در زمینه ساماندهی این استان گام‌های خوبی برداشته است البته انتظار می‌رود پیگر چنین مسائل هم باشد.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به اینکه باید وظایف ائمه جمعه تبیین شود تا مردم توقعی که از مسؤولان اجرایی دارند به امامان جمعه منتقل نکنند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اسلام و جهان تشییع بزرگان و عالمان فراوانی پا به عرصه گذاشتند و هم‌اکنون علما و مراجع تقلید آمل سرآمد و زبانزد در جهان اسلام هستند و آوازه فراوان دارند.

این مسؤول با اعلام اینکه سخنان امامان جمعه در تریبون نمازجمعه باید امیدبخش، وحدت‌آفرین و بیان وقایع روز باشد، متذکر شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سرنوشت مردم در سطح کشور به دست خود آنها قرار گرفت و این سرنوشت برای ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی مجلس توسط انتخابات و پای صندوق رأی رفتن مردم رقم می‌خورد.

معلمی با تأکید بر اینکه مردم با انتخاب رئیس جمهور در انتخاب وزرا نقش دارند و رأی اعتماد وزرا از سوی نمایندگانی در خانه ملت ابلاغ می‌شود که با دستان مردم به مجلس روانه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید انتخابات پیش رو توسط مردم جدی گرفته شود، یادآور شد: گزینش افراد برای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری باید بر معیار و مبنای دین، ایمان، انقلابی و ولایی بودن باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه نیروهای انقلابی، کاردان، مجرب، لایق، عاشق خدمت به مردم، مؤمن، ولایی و انقلابی توسط مردم انتخاب شوند، بیان کرد: مردم باید افرادی را انتخاب کنند که همسویی با مقام ولایت داشته باشد و گوش به فرمان ولی فقیه باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه معیار شرعی توسط علما دچار ابهام نیست و ابهامی ندارد، ادامه داد: نه فرد و عنوان برای‌مان مهم است بلکه ایمان و دین معیار ما است.

معلمی با اعلام اینکه مسائل شرع و دین برای‌مان معیار است و باید براساس آن افراد تشویق یا گوشزد شوند، گفت: مردم در انتخابات پیش‌رو همانند گذشته در صحنه باشند و با انتخاب درست و در نظر گرفتن معیارهای دینی و الهی افراد ولایی را به مجلس بفرستند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.