با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

همسنگری دوباره نابغه خلبان با همرزمان خوش نشان در خون تپیده

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رنگ و بوی دیار علویان این روزها تماشایی است، عطر شهید و شهادت در شهرها می پیچد و دوباره شهدایی می شویم تا غافل نباشیم و در غفلت فرو نرویم.

مازندران قهرمان پرور که با لشکر خط شکن ویژه 25 کربلا زبانزد  خاص و عام است بال های خود را برای میزبانی از میهمانانی گسترانیده است که در خاک و خون تپیده اند، به زمین خورده اند و جان و خون دادند تا ما بر روی پای خود بایستیم، نفس بکشیم و آزادانه از ایران، ایرانی و دلیرمردی هایش بنویسیم.

اگر امروز با غرور و افتخار دستمان به قلم می رود و تا جان داریم از جانفشانی شهدا می نویسیم به خاطر اقتدار، امنیت و شکوه بی پایانی است که عاشقان سبک بال خدایی برای مان به ارمغان آوردند.

باید سنگ تمام بگذاریم و برای 13 شهید خوشنام و کبوتران خونین بال جبهه های ایران اسلامی در کنار هم پدری، مادری، برادری و خواهری کنیم.

با ورود خوشنامان هشت سال حماسه عشق و خون امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری با پای خود به استقبال آمد و در شهرستان سیمرغ 8 همرزم و همسنگر شهیدش را به گرمی در آغوش گرفت، بله درست است؛ امیر سرلشگر احمد کشوری؟! باید چشم دل بگشایی و ببینی که چه استقبال گرمی بود و چه دلدادگی عظیم در مهمانی شهدا.

قهرمان پروران مازندران در محفل شهدا میهمان هستند و کارت دعوت را خود شهیدان به نام تک تک ما می نویسند تا بیاییم و در مجلس دلدادگی درس شهادت، ایستادگی، مردانگی، ایثار، اقتدار، عزت، دشمن ستیزی، ولایتمداری، آزادگی، بصیرت، وقت شناسی و شجاعت بگیریم.

خطه شهید پرور سیمرغ که به شهر شهدای خلبان دیار علویان شهره است با عطر و بوی 8 شهید خوشنام در یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری و ۱۵۰ شهید شهرستان سیمرغ عطر خوش خدا گرفت.

مردم منتظر بودند، مادران با مجمع شربت و شیرینی، عود و اسپند دود کردند، پدران راه را آب و جارو می کردند و فرزندان با لباس زیبای بسیجی گل در دست داشتند تا به شهدا تقدیم کنند.

” جان برارون، خَله خَله خش بمونی به مازرون؛ شمه خسه تن بلاره جان شهیدون، از شما شرمنده ایم…خدایی…، خوشنام تویی گمنام منم رفیق، رفیق شهیدم سلام، کجایند مردان بی ادعا، با ولایت تا شهادت، پسر فاطمه(س) دعایم کن ” دست نوشته جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی بود که تابوت خوش رنگ شهدا را به آغوش گرفتند و دل در گرو شهیدان درس عاشقی و رشادت می آموزند.

یادواره شهدای سیمرغ مهمان فراوان داشت از مردم شهید پرور، خانواده شهدا، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش گرفته تا دیگر امرای ارتش سرافراز ولی میهمانان ویژه تنها 8 آلاله پرپر دشت کربلای ایران بودند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی هم از شهدای مازندران، دلیرمردی مردان شجاع دیار علویان و امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری گفت.

وی از مردم و مسؤولان مازندران خواست تا خلبان شهید کشوری به عنوان قهرمان حقیقی ملی و نخبه کشوری معرفی شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه شهید احمد کشوری با ویژگی های بارز و شاخص باید به عنوان یک شخصیت حقیقی، واقعی و قهرمان بیشتر از گذشته معرفی شود، متذکر شد: در کتاب های درسی آرش کمانگیر و رستم قهرمان افسانه ای معرفی می شوند و باعث احترام و افتخار است ولی شهید کشوری یک قهرمان حقیقی است که باید بنیاد نخبگان استان این شخصیت را به عنوان نخبه کشوری مطرح کند.

این نابغه جنگی ارتش با بیان اینکه شهید عباس دوران در استان فارس به عنوان نخبه برتر نظامی در سطح استان و کشور معرفی شد، گفت: پیشنهاد می دهم شهید احمد کشوری به عنوان قهرمان حقیقی در مازندران معرفی شود زیرا مازندران قهرمان پرور بوده و در هشت سال دفاع مقدس با لشگر 25 کربلا قهرمانانه و جنگیده همیشه شاخص و پرافتخار بوده است.

امروز مازندران میهمان 13 شهید خوشنام دفاع مقدس است پس دوباره زمان دلدادگی و توسل فرا رسید و لازم است تا برای شهدا سنگ تمام بگذاریم و این آلاله های مظلوم را با جان و دل در آغوش بگیریم.

عکس و فیلم: قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.