با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کاهش 26 درصدی ورودی پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح مازندران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با اشاره به انجام برنامه‌های فرهنگی پیشگیرانه در دستگاه‌های نظامی استان، گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح مازندران ۲۶ درصد کاهش یافت.

منتشر شده

در

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: سازمان قضایی دادگاه و دادسرا دارد و به دنبال احقاق حقوق عامه پیگیری جرائم، مصالح ملی، کشف جرم تعقیب مجرمان پیشگیری از وقوع جرم است که خوشبختانه جرائم در نیروهای مسلح بسیار پایین است.

وی افزود: نیروهای مسلح، افرادی مومن، متدین و خداترس هستند و نیروهای مسلح زینت حاکمان در راستای امنیت کشور هستند و جامعه نیز زمانی قوام پیدا می‌کند که نیرو های مسلح به درستی وظایف خود را انجام دهند تا امنیت بر جامعه حاکم شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران تصریح کرد: توطئه دشمنان ایجاد نا امنی در کشورهای همسایه است که اگر نیروهای مستشاری ایران نبودند داعش که 50 درصد اراضی عراق و شام را تصرف کرده بود به مرزهای کشور می‌رسید اما اکنون با هدایت و درایت مقام معظم رهبری دیگر رسما داعش حکومتی ندارد.

پور خاقان با اشاره به اهمیت آموزش در نهادهای نظامی، گفت: کلاس‌های پیشگیری از وقوع جرم  برای 9هزار و 258 نفر از نیروهای مسلح  جهت آشنایی با قانون و جرائم متعدد برگزار شد که با برگزاری  این کلاس‌ها، ورودی پرونده‌ها نسبت به سال 96 حدود 26 درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: از سال گذشته رسیدگی به جرائم نیروهای حفاظت سازمان‌ها مانند یگان حفاظت محیط زیست، جنگل، شیلات به سازمان قضایی واگذار شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با اشاره به تجاوز هوایی بهپاد آمریکایی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مربوط به مرز خاصی نیست و آمریکا دید نیرویی که نقشه‌های آنان را درمنطقه کم‌رنگ و خاموش کرده سپاه بودبه است به همین دلیل این عزیزان را تروریسم می‌خواند در حالی که آمریکا خود پرورش دهنده تروریسم است. سپاه پاسداران افتخار داشت در راستای حفظ امنیت کشور اقدام به اخطار و سپس سقوط بهپاد را داشته باشد.

پورخاقان بیان کرد: در این زمینه از حریم دفاعی خود فاع کردیم نه رجزخانی ترامپ و نه سازمان ملل نتوانستند پاسخی دهند. در زمینه مذاکره  با آمریکا بدانیم این کشور اهل مذاکره نبوده بلکه تلاش دارد ما را محاکمه کند اما بدانند کشور ما در سایه ولایت پیروز میدان‌ها خواهد بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.