با ما همراه باشید

سیاست

دنیا از ابزارهای بسیار پیشرفته برای القای زبان شیطان و اشتباه در جامعه استفاده می کند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا از ابزارهای بسیار پیشرفته برای القای زبان شیطان و گناه خود استفاده می کند که زبان شیطان است ولی در تبلیغ حرف حق عقب ماندیم.
آیت الله شیخ صادق آملی لاریجانی شب گذشته در نشست هم اندیشی با روحانیون در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی فذا، اظهار کرد: ضرورت کار جهادی برای طلبه ها بسیار مهم است که باید در معارف دین، احکام الهی، معارف قرانی، روایی، اصول دین و اخلاقیات فهم کنیم.
وی افزود: اجتهاد در همه ساحت های فهم دین لازم است که این مهم مطلب روشنی بوده که سال های سال نیاز به مجاهدت دارد.
آملی لاریجانی با بیان اینکه هم اکنون بحث اجتهاد در احکام فقی در حوزه های علمیه یک مسئله مهمی است که متأسفانه روز به روز کم رنگ تر می شود، تصریح کرد: اگر هزاران هزار طالبی علمِ مستعدِ اهل فکرِ اهل جهاد داشته باشیم عده ای برجسته به اجتهاد می رسند تا به داد دیگر افراد جامعه اسلامی برسند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود امروز جامعه در مقام جذب روحانی در دانشگاه ها برای پاسخگویی به شبهات مختلف و در حوزه های علمیه برای تحصیل علم اجتهادی و معارف دیگر با مشکل مواجه هستیم و باید بزرگان جامعه اسلامی جهادی کار کنند.
وی با اعلام اینکه کار جهادی امروزه سخت و دشوار است، بیان کرد: معارف الهی و قرآن نور هستند و احکام الهی همیشه نور بوده و باعث روشنایی و نورانیت می شوند.
آملی لاریجانی با اشاره به اینکه هم اکنون فضای مجازی از شبهات مملو و پر است و اوضاع همانند گذشته نیست، یادآور شد: باید همه علما و اندیشمندان دست به کار شوند و با دانش و علم کافی با زبان انتقال قوی وارد میدان شوند.
وی با اعلام اینکه امروزه غربی ها در ذهن جوانان جا انداختند که چرا باید دین داشته باشیم و سمت دین برویم، خاطرنشان کرد: حتی این سؤوالات در حوزه های علمیه نیز رسوخ پیدا کرده و این شبهات ایجاد شده است، حرف هایی که هم اکنون انتظارمان از دین چیست، انتظار بشر از دین چه بوده و دین از کجا آمده را بسیار می شنویم.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: در این زمینه به بحث های مهم کلامی می رسیم که باید تحقیق و پژوهش کرد. وی گفت: امروزه نمی توانیم با جوانان با زبان غلیظ صحبت کنیم بلکه باید با زبان ملایم با جوان صحبت کرد، حرف آنها را فهمید و به آنها حرفی در سطح فهم و اشکالات مطرح تحویل داد هرچند این موضوع واقعا فهم است، هنر و علم است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه واقعا هنر است که کسی بتواند حرف حق را که از بزرگان و فقها به دست آورده با زبان ملایم منتقل کند، متذکر شد: معتقدیم معارف اسلامی معارف بالغه و غلبه بوده و بر دیگر معارف ظاهر هستند.

وی با اشاره به اینکه باید در این زمینه فهم، علم و هنر با هم آمیخته شود تا حرف حقی که از بزرگ و مجتهد به دست آمده با یک زبان ملایم بیان شود، یادآور شد: همان طور که می بینیم جوانان ما راه دیگری دارند البته آنها تقصیر ندارند ما تقصیر داریم و نتوانستیم دین را آن گونه که باید جالب و جذاب باشد ارائه کنیم.
آملی لاریجانی تصریح کرد: پیامبر اسلام در آن محیط جاهلیت مردم را به ایمان جذب کرد ولی اگر ما نمی توانیم در فضای توحیدی و شیعی دست به جذب بزنیم مشکل در کارمان است که باید آسیب شناسی شود.وی با بیان اینکه ما در تبلیغ دین واقعا عقب هستیم، افزود: دنیا از ابزارهای بسیار پیشرفته برای القای زبان شیطان، اشتباه و گناه خود استفاده می کند و دنیا عالم را از حرف هایی پر کرده است که زبان شیطان است هرچند ما هم باید در این مسیر پیشرفت کنیم ولی در تبلیغ حرف حق عقب ماندیم.
آملی لاریجانی ادامه داد: نمی گویم ابزار سنتی را در مسیر تبلیغ کنار بگذاریم زیرا هنوز ما با منابر انس و الفت داریم ولی در کنار آن باید با زبان دیگری وارد شد.
وی گفت: امروزه بحث اجرائیاتی است که در نظام اسلامی بر عهده روحانیون قرار گرفته است، برخی از منسب هایی که در این نظام دیده شده به اجتهاد و مجتهدات مربوط است که اگر چنین نباشد باید هر روز تنزل کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.