با ما همراه باشید

تکنولوژی

عدم تخصیص بودجه 11 هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری/ اختصاص تسهیلات 26 هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه بیش از 11 هزار میلیارد تومان بودجه امسال صندوق توسط دولت تخصیص ندداشت، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از 26 هزار میلیارد تومان تسهیلات طی چهار سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داد.

مهدی خالقی در حاشیه نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در قالب اعطای تسهیلات کم‌بهره در دستور کار دارد.

وی افزود: تسهیلات در قالب نمونه‌سازی، سرمایه در گردش، تولید صنعتی و نیمه صنعتی است تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در بحث توسعه محصولات و خط تولید روند پیشرفت و توسعه‌ای در پیش گیرند.

مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: مهمترین بحث در شرکت‌های دانش‌بنیان دارا بودن دانش فنی است تا براساس آن عنوان دانش‌بنیان لحاظ شود همچنین در قالب طرح‌هایی باید شرکت‌ها توجیه اقتصادی خوبی داشته تا در مسیر امکان‌سنجی طرح اقتصادی باشند و بازپرداخت خود را بتواند به درستی انجام دهند.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات طی چهار سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است تا در قالب سرمایه‌گذاری، تسهیلات، نمونه‌سازی و سرمایه در گردش پرداخت‎ها انجام شود.

خالقی با بیان اینکه امسال روند خوبی را در تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم، خاطرنشان کرد: در این بین حتی با هدف اصلاح الگوی مصرف برای شرکت‌های دانشبنیان حوزه برق برنامه‌ریزی شد.

مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به عدم تخصیص اعتبار این صندوق از ابتدای سال تاکنون، بیان کرد: بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه امسال برای صندوق نوآوری و شکوفایی در مجلس به تصویب رسید که تاکنون تخصیص از سوی دولت انجام نشد.

خالقی گفت: با توجه به مشکلات مالی دولت، امیدواریم در آینده نزدیک بخشی از بودجه صندوق تخصیص یابد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.