با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

قربانعلی مسافر خبرنگار آملی رسانه برتر همایش روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه آمل شد


همایش روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه به میزبانی آستان امامزاده ابراهیم(ع) آمل، برگزار شد که از قربانعلی مسافر خبرنگار خبرگزاری فارس، پایگاه خبری آمل نیوز و فعال رسانه ای برای انتشار به موقع و مناسب اخبار حوزه وقف، اوقاف و موقوفات به عنوان رسانه برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

منتشر شده

در

 


حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی عصر امروز در همایش روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان امامزاده ابراهیم(ع)، اظهار کرد: هیچ حرکتی در عالم بدون حکمت نیست و خداوند هیچ حرکتی را بی‌هدف و نهایت ایجاد نکرده است.


وی افزود: خادمی اهل بیت همیشه باعث افتخارمان بوده و این عرض ارادت‌ها حاصل اعمال خوب و پسندیده ما است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه نگهداشتن حرمت اهل بیت و خاندان پاک‌شان وظیفه همه ما است و همه خادمان در این مسیر تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند، تصریح کرد: ادعای ما این است که شیعه و پیرو اهل بیت هستیم و افتخارمان خوردن مهر شیعه بر پیشانی‌مان است.


این مسؤول بیان کرد: برخلاف برخی نظرهای منفی در مقابل آستان اهل بیت و خاندان‌شان باید گفت وقتی در هر مکان و زمان به آستان اهل بیت و خاندان آنها مشرف می‌شویم با دیدن صحن و سرا دل‌مان به سمت خداوند سوق پیدا می‌کند هر چند این اماکن متبرکه عین وحدانیت هستند و باعث آرامش و سکینه قلوب می‌شوند.


بهرامی با اشاره به اینکه همه اماکن مقدسه و متبرکه بیت‌الله هستند و صاحب خانه همیشه حاضر و ناظر بر ما است، ادامه داد: برخی عقاید که مساجد فقط برای افراد و افکار خاص است را قبول ندارم زیرا مساجد خانه‌های خداوند بوده و برای استفاده عموم هستند پس باید در مساجد با جوانان و نوجوانان با هر عقیده و نگاه را پذیرا باشیم و اگر می‌توانیم با شیوه‌های صحیح و دقیق دست به تغییر نگاه‌ها بزنیم.


وی با اعلام اینکه نباید کودکان را از مساجد فراری دهیم، بیان کرد: مساجد جای بازی کودکان است زیرا امام حسین(ع) و امام حسن(ع) در دوران طفولیت در مسجد بر پشت پیامبر اسلام حین سجده نماز بازی می‌کردند و این امر باعث می‌شد تا برخی مواقع سجده رسول اکرم(ص) طولانی باشد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه خادمان مساجد و اماکن متبرکه نباید مردان، زنان، کودکان و نوجوانان را با بداخلاقی و بدرفتاری از مساجد دور کنند، خاطرنشان کرد: باید همیشه قدر داشته‌های معنوی خود را بدانیم، آگاه باشیم که در کجا و چه مکانی خدمت می‌کنیم، مکان به چه کسی تعلق دارد و چرا ما خدمتگزار شدیم.

این مسؤول با اعلام اینکه در این شهرستان بیش از 96 بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که دو امامزاده ابراهیم و عبدالله شاخص کشوری هستند، تصریح کرد: در این شهرستان بیش از یک هزار و 260 موقوفه همانند مساجد، تکایا، دارالقرآن، حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها داریم.

همایش روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه به میزبانی آستان امامزاده ابراهیم(ع) آمل، از خادمان و مستأجران برتر اوقاف و امور خیریه قدردانی شد همچنین از قربانعلی مسافر خبرنگار خبرگزاری فارس و این رسانه خبری برای انتشار به موقع و مناسب اخبار حوزه وقف، اوقاف و موقوفات به عنوان رسانه برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.



ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.