با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پیش‌بینی تولید یک میلیون و 420 هزار تن برنج سفید در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان رشد 15 درصدی افزایش عملکرد در زمین‌های شالیزاری نسبت به سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سال زارعی جاری میزان یک میلیون و 420 هزار تن برنج تولید و وارد بازار شود.

منتشر شده

در


به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، شهیدی‌فر در آئین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در روستای قلیان‌لا بخش دابودشت این شهرستان، اظهار کرد: سال زراعی خوب و پررونقی برای کشاورزان در مازندران پیش‌بینی می‌شود.

 


وی با اشاره به دلایل مختلف پررونق بودن کشاورزی در مازندران، افزود: در سال رونق تولید با گام برداشتن برمبنای منویات رهبر انقلاب اسلامی باید حرکات اساسی و مهم انجام دهیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه بارندگی شدید ابتدای سال جاری تنگنای کمبود آب در شالیزارها را برطرف کرده است، تصریح کرد: با توجه به بروز سیل شدید بسیاری از خزانه‌های برنج اراضی شالیزاری دچار آسیب شده که با مدیریت کشاورزان مشکلات جبران شد.


این مسؤول با بیان اینکه 215 هزار هکتار از اراضی شالیزاری و کشاورزی مازندران به زیر کشت رفت در حالی که طی سال‌های گذشته این آمار تا مرکز 213 هزار هکتار پیش رفت و این میزان بی‌سابقه است، ادامه داد: رشد سه درصدی در افزایش کشت برنج داشتیم هرچند امیدواریم با توجه به رشد رویشی و زایشی در تناژ محصولات افزایش خوبی را شاهد باشیم.


شهیدی‌فر با بیان اینکه طی 10 سال اخیر میزان کشت ارقام پرمحصول برنج در حدود 50 هزار هکتار بوده است، بیان کرد: این میزان طی سال گذشته به 34 هزار و 500 هکتار رسید ولی امسال سطح زیر کشت ارقام پرمحصول به 58 هکتار رسیده است.


وی با اشاره به اینکه در گذشته 53 هزار هکتار کشت مکانیزه در مازندران انجام شد، یادآور شد: این آمار در سال جاری به 65 هزار هکتار افزایش یافته است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بارش شدید سال جاری باعث سیرآب شدن زمین و سرریز شدن آب‌بندان‌ها شده است، خاطرنشان کرد: بارش شدید باعث شده تا میزان کشت دوم و رتون در سال جاری افزایش یابد.


این مسؤول با بیان رشد 15 درصدی افزایش عملکرد در زمین‌های شالیزاری نسبت به سال گذشته، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی سال زارعی جاری میزان یک میلیون و 420 هزار تن برنج تولید و وارد بازار شود.

شهیدی‌فر با اعلام اینکه استراتژی‌مان در کشت محصولات کشاورزی به صورت مکانیزه است، گفت: انتظار می‌رود بیش از 90 درصد اراضی شالیزاری از طریق کشت مکانیزه برداشت شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.